سردار جمال شاکرمی در این آیین گفت: این کارگاه های تولیدی که با ظرفیت بسیج سازندگی ایجاد شده است روزانه بخشی از نیاز استان به ماسک را تامین می کند.

وی اظهار داشت: پیش از این مقرر بود این کارگاه های تولیدی خیاطی در سال ۹۹ و برای تولید البسه یگان های سپاه و بسیج مورد بهره برداری قرار بگیرد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم استان به ماسک، این کارگاه های خیاطی با خط تولید ماسک فعالیت خود را در واپسین روز از سال جاری آغاز کرد.

وی افزود: هریک از این کارگاه ها هشت چرخ خیاطی و ۱۰ نفر نیرو دارد که در کنار این چرخ های خیاطی سایر تجهیزات و ملزومات یک کارگاه خیاطی نیز تعبیه شده است.

شاکرمی تاکید کرد: این ماسک ها برابر مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا قبل از توزیع در بازار مصرف از لحاظ شرایط بهداشتی و نزدیکی به استاندارهای مورد نظر وزارت بهداشت به تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی می رسد.

وی یادآور شد: این ماسک ها پس از تولید توسط اعضای بسیج سازندگی و تایید از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع در بازار مصرف با قیمت مناسب در اختیار اتاق اصناف قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: با پایان یافتن موضوع کرونا خط تولید این کارگاه ها نیز تغییر می کند و این تولیدی ها اقدام به دوخت البسه مورد نیاز گردان های برادران و خواهران استان می کند و در کنار تامین لباس این گردان ها به دوخت چادر می پردازند و در صورت موافقت آموزش و پرورش لباس های فرم دانش آموزان نیز در این کارگاه های خیاطی تولید خواهد شد.

سپاه علاوه بر این کارگاه ها که امروز افتتاح شدند با مشارکت اتاق اصناف در دیگر کارگاه های تولیدی ساماندهی شده خود روزانه ۱۵ هزار ماسک مورد تایید کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی تولید و روانه بازار مصرف می کند.

تاکنون ۱۲۸ نفر در استان ایلام به ویروس کرونا مبتلا شده اند و هشت نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.