از زمان ورود بیماری واگیردار کرونا به کشور ، مشکلی که افکار عمومی شهرها و استان های درگیر را به موازات شیوع این ویروس دچار آشفتگی کرده ، کمبود تجهیزات و اقلام بهداشتی چون مواد صدعفونی کننده، ماسک ، دستکش و حتی پوشش مناسب بیمارستانی برای کادر درمانی بوده که در برخی از استان های بشدت درگیر مانند مازندران وضعیت همچنان غیرعادی است و مردم با کمبود اقلام مواجه هستند.
اگر چه در مازندران از همان روزهای آغازین شیوع ویروس و مواجهه با کمبود این اقلام ، ظرفیت های جدیدی در بخش های رسمی مانند کارخانجات و واحدهای تولیدی ایجاد شد تا کمبودها با سرعت بیشتری رفع شود ، ولی این اقدام به تنهایی کافی نبود تا این که حلقه های مردمی به صورت خودجوش یا ساماندهی شده هم وارد این عرصه شدند که تازه ترین آن ورود کارگاههای هنرستان های زیرمجموعه آموزش و پرورش بوده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که ۱۲ هنرستان مهارت های فنی حرفه ای و کار و دانش استان در شهرهای مختلف برای تولید انواع اقلام بهداشتی لازم برای مقابله با کرونا پای کار آمده اند.

اسفندیار نظری افزود : از این تعداد تاکنون هفت هنرستان در شهرهای ساری، نکا، قائمشهر، عباس آباد، آمل، بابل و میاندرود فعالیت های تولیدی خود را پس از تامین مواد اولیه آغاز کرده اندن و پنج هنرستان دیگر نیز در انتظار تامین مواد اولیه از سوی وزارت بهداشت و شرکت های تامین کننده هستند تا فعالیتشان را آغاز کنند.
وی ادامه داد: هنرجویان فعال در این فعالیت های تولیدی ، دانش آموزان رشته های طراحی ، دوخت لباس، ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند.
نزدیک به ۴۲ هزار هنرجو در ۳۴۵ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش مازندران تحصیل می کنند. 
حدود ۲۰۰ کارگاه در هنرستان های مازندران وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.