شکرالله شیرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دستور رییس جمهوری سه بسته حمایتی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر پرداخت می شود که اولین بسته آن روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی افزود: این بسته حمایتی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی که یارانه معیشتی دریافت می کنند، پرداخت شده است.

شیرخانی گفت: ۱۰۶هزار و سه نفر در استان ایلام تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۲هزار نفر معلول و هفت هزار نیز زنان بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

شیرخانی گفت: مشخصات تمام افراد جامعه در اختیار سامانه هدفمندی یارانه کشور است و از سوی مرکز افراد مشمول برای دریافت بسته حمایتی انتخاب می شوند و استان هیچ دخل و تصرفی در انتخاب افراد ندارد.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام وزارت رفاه به ازای خانوار یک نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و بالای پنج نفر ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: این بسته حمایتی در چهار مرحله به حساب این افراد برای خرید کالای ضروری واریز می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: همچنین برای حمایت از اقشار کم درآمد و کسب و کارهای خرد نیز مبلغی به صورت قرض الحسنه به افرادی که یارانه دریافت می کنند در حدود یک تا 2 میلیون تومان نیز بدون ضامن پرداخت می شود.

شیرخانی تاکید کرد: موعد پرداخت این تسهیلات و ساز و کار ثبت نام آن بزودی اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: ثبت نام برای جذب این تسهیلات از طریق سامانه ای که بعدا معرفی می شود، اعلام خواهد شد به همین دلیل با توجه به شیوع بیماری کرونا از مردم تقاضا می کنیم بصورت حضوری پیگیر نشوند.

به گزارش ایرنا، به دلیل شیوع بیماری کرونا عده زیادی با توجه به تعطیلی بازار دچار رکود درآمدی شده و عملا بیکار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.