حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست بررسی چگونگی اجرای بسته حمایتی اظهار داشت: خانوارهای کم درآمد و آسیب دیده از کرونا بر اساس اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها شناسایی و این بسته ها به آنان پرداخت می شود.

وی با اشاره به آسیب ها و تبعات بیماری کرونا در کشور، افزود: دولت بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر و فاقد درآمد ثابت جامعه اختصاص داده است و مسوولان استان هیچ دخل و تصرفی در معرفی افراد مشمول این بسته ها ندارند.

وی تاکید کرد: بر اساس اعلام رییس جمهوری در فروردین ماه دو بسته و در اردیبهشت ماه نیز یک بسته حمایتی دیگر به این افراد پرداخت می شود.

نعمتی گفت: همچنین بسته حمایتی برای فعالان بخش خصوصی و کسب و کارهای خرد یارانه بگیر نیز توسط دولت در قالب پرداخت تسهیلات یک تا دو میلیون تومان قرض الحسنه تامین شده است که پرداخت می شود.

وی در خصوص نحوه ثبت نام و دستورالعمل اجرای این بسته حمایتی نیز، افزود: قرار است در مرکز یک سامانه راه اندازی و افراد ثبت نام کنند که در صورت واجد شرایط بودن بدون ضامن به آنان پرداخت می شود.

حمایت دولت از واحدهای تولیدی با بخشش جرائم مالیاتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دولت سعی دارد در این شرایط با بخشش جرائم مالیاتی و تمدید مهلت پرداخت مالیات به صاحبان مشاغل مختلف کمک کند.

نعمتی اظهار داشت: همچنین دولت مهلت اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده را از ۳۱ فروردین ماه به پایان اردیبهشت ۹۹ تمدید کرده است تا صاحبان مشاغل در این موقع به خاطر بیماری کرونا به امور مالیاتی مراجعه نکنند.

وی یادآور شد: بر اساس بخشنامه اعلامی بدهی مالیاتی تولیدکنندگانی که تا اسفند ماه جاری اقدام به پرداخت کنند تا ۹۰درصد مشمول بخشودگی می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: همچنین جرائم مالیاتی سایر مودیان مالیاتی تا ۸۰ درصد قابل بخشودگی هست اما به دلیل بیماری کرونا افرادی که برگ بیمه قطعی مالیاتی پس از ۱۲ بهمن سال جاری ارایه کرده اند، اگر تا پایان خرداد ۹۹ نسبت به تسویه بدهی اقدام کنند، ۱۰۰درصد جرائم مالیاتی آنها بخشوده می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.