به منظور ارج نهادن به فعالیت تعاونی ها و حمایت از تعاونی های برتر، چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر هرمزگان همزمان با هفته تعاون برگزار می شود.

استاندار هرمزگان عصر شنبه با گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: توسعه فعالیت های حوزه تعاون باید همواره در اولویت قرار داشته باشد تا شاهد اشتغالزایی هر چه بیشتر و رونق تولید با اتکا به ظرفیت های داخلی باشیم.

فریدون همتی تصریح کرد: تعاون گران توانسته اند در عرصه های مختلف فعالیت های جدی و مناسبی داشته و موفقیت های چشمگیری را رقم بزنند و در ادامه این راه باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های متنوع در قالب تعاونی ها توسعه بیشتری یابد.

وی افزود: هرمزگان نیز از استان های پیشرو در حوزه تعاون می باشد و در این میان اتاق تعاون به عنوان نهاد و تشکل صنفی این حوزه نقش مهمی را برای رونق بخشیدن و توسعه تعاونی ها در استان برعهده دارد.

همتی گفت: هرمزگان در بخش های مهم مانند شیلات،صنایع دستی،کشاورزی و دیگر بخش ها ظرفیت انجام این فعالیتها را در قالب تعاونی ها دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: تعاونی های استان توانسته اند با فعالیت خوب و ثمر بخش خود در سطح ملی نیز درخشش و کسب موفقیت داشته باشند.

معرفی تعاونی های برتر هرمزگان

در چهاردهیمن دوره معرفی تعاونی های برتر هرمزگان از ۱۱ تعاونی برتر در گرایش های کشاورزی، صنعت، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان،خدمات، حمل و نقل، اعتبار، زنان، دهیاری و صنایع دستی تجلیل می شود.

معرفی تعاونی های برتر استانی هر ساله همزمان با هفته تعاون در شهریورماه و با هدف تشویق تعاونگران برتر در استان هرمزگان همگام با سایر استان ها برگزار می شود و منتخبین آن به جشنواره کشوری معرفی خواهند شد.

توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی های بخش تعاون، ارج نهادن به زحمات تلاشگران این بخش و ارتقاء جایگاه و اهمیت تعاون و مشارکت در جامعه، ایجاد انگیزه و رقابت، ترغیب فعالیت های تولیدی و توزیعی در مناطق مختلف به صورت کار جمعی، معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری سایر تعاونی‌ها از روش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای مدیریتی با هدف ارتقاء وضعیت خود و ایجاد فضای مناسب برای انتقال دانش رسمی وبومی در تعاون و توسعه مشارکت‌های مردمی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معرفی تعاونی های برتر همه ساله با هدف شناسایی الگوهای برتر بخش تعاون و به منظور فراهم شدن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاون در بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار می شود.

هادی ابراهیمی بیان داشت: حدود ۳ هزار تعاونی در استان هرمزگان در بخشهای مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور گرامیداشت این هفته، با همکاری اتاق تعاون، اتحادیه ها، شرکت های تعاونی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است.

هادی ابراهیمی افزود: عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مراسم چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بخش تعاون، برگزاری مسابقات ورزشی جام تعاون، افتتاح پروژه ها و طرحهای تعاونی از برنامه های گرامیداشت هفته تعاون است.

وی بازدید از تعاونیهای فعال زنان، دیدار تعاونگران هرمزگان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندر عباس، برگزاری و شرکت همکاران و تعاونگران در مراسم زیارت عاشورا ، رژه دریایی شناورهای تعاونی در محل اسکله شهید حقانی بندرعباس، دیدار با ایثارگران و خانواده شهدای بخش تعاون و تقدیر از آنها، حضور تعاونگران در نماز عبادی سیاسی روز جمعه و دایر نمودن پایگاه صلواتی و توزیع بروشور آشنایی با بخش تعاون و مزایای تشکیل شرکت تعاونی بین نمازگزاران و انتقال نمازگزاران در روز جمعه توسط تعاونی تاکسی داران پس از اتمام مراسم نماز جمعه در مسیرهای اصلی شهر از دیگر برنامه های این هفته است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.