رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان جهاددانشگاهی گفت: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تاکنون برای 14 هزار نفر در کشور اشتغال پایدار ایجاد شده و باید عنوان کرد ضرورت فرهنگ‌سازی مشاغل خانگی در جامعه حائز اهمیت است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدصادق بیجندی صبح امروز در جلسه تبادل‌نظر در ‌خصوص طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کشور است، اظهار کرد: از دو سال و نیم گذشته، نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی، الگوی پیشنهادی به تصویب رسید.

 

وی با تاکید بر چکش‌کاری طرح و انعطاف‌پذیری آن بر‌ اساس شرایط استان‌ها، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی کارفرما است و جهاددانشگاهی به عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه‌ها را برقرار می‌کند.

 

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی، از کار مطالعاتی در 9 کشور قبل از اجرای این طرح خبر داد و گفت: در حوزه آموزش و مشاوره، کارهای هدفمند و متفاوتی انجام شده و ارائه آموزش‌های عمومی و فراهم کردن بازار، از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه عملکرد افراد را رصد می‌کنیم.

 

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه اطلاعاتی که از سازمان‌های مختلف در این طرح گرفته می‌شد، عموماً متناقض بود که امروز جمع‌آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی، شبکه‌سازی را از اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: هم‌افزایی کامل در این طرح وجود دارد و در این طرح در صدد هستیم بحث تسهیل‌گران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل‌گر پیش‌بینی کردیم.

 

این مسئول با بیان اینکه در گام نخست، کار مورد مطالعه قرار گرفته و مشکلات احصا می‌شود، افزود: در گام دوم فراخوان ثبت‌نام داده شده و پس از آموزش و مشاوره، اتصال به بازار رخ می‌دهد و سعی شده است طرح به‌طور کامل و یکپارچه به مرحله اجرا درآید.

 

وی در رابطه با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان زنجان نیز گفت: این طرح در زنجان به مرحله اجرا درآمده و در گام نخست 80 نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

 

در ادامه این جلسه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان نیز با بیان اینکه تاکنون در استان زنجان مجوز برای 15 هزار مشاغل خانگی صادر شده است، اظهار کرد: 80 درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند ولی باید به این نکته توجه داشت که مشکل اصلی این افراد اتصال به بازار است.

 

محمدرضا یوسفی تصریح کرد: متاسفانه در برخی مشاغل به علت مشکل بازاریابی فرد از چرخه تولید خارج می‌شود که با طرح جدید، قطعا این مشکلات دیگر وجود نخواهد داشت و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد رونق تولید در استان باشیم.

 

ماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر حذف موازی‌کاری در اجرای طرح، خاطرنشان کرد: توانمندسازی بانوان یکی از اولویت‌های ما به‌شمار می‌آید و امیدواریم با اجرای این طرح، گام بزرگی در توانمدسازی بانوان برداریم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.