به گزارش ایرنا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این آیین گفت: همه ساله به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر برنامه های مختلف و متنوع در سراسر کشور و به تبع آن در استان برگزار می شود.
عباس رکنی افزود: از ابتدای آبان ماه سال 97 برای انتخاب کارگران نمونه 499 کارگر، 46 عضو گروه کار و 38 واحد نمونه در سامانه جشنواره امتنان کارگران شرکت کردند که بعد از رای گیری و داوری در نهایت افراد مذکور انتخاب و امروز تجلیل شدند.
وی بیان کرد: اهمیت کارگران به عنوان چرخ اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، امسال نیز به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان «رونق تولید» نامگذاری شد که اهمیت کار، تولید، بهره وری و ارزش کار را دو چندان کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال چهار هزار و 783 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان انجام شد.
وی ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 713 مورد بازرسی مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگاه ها و یکهزار و 677 مورد نیز در زمینه پیگیری مسائل مرتبط با حقوق، مزایا، بیمه و رصد واحد های مشکل دار استان بوده است.
رکنی عنوان کرد: پارسال حوادث ناشی از کار 10 درصد و حوادث فوتی مربوط به کار 43 درصد در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشت.
وی یادآور شد: تجلیل از کارگران در واقع تجلیل از فرهنگ کار، ارزش کار و نیروی کار و تولید است و جامعه باید همه بدانند ما به کارگران مدیون هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 78 هزار نفر کارگر در استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند و چرخ اقتصاد استان در دستان کارگران است.
وی افزود: حفظ آرامش در محیط کاری از دغدغه های اصلی سازمان تعاون است که 40 درصد آرا در زمینه سازش بوده است که نشان می دهد حفظ آرامش از دغدغه های اصلی ماست که در این زمینه نیز موفق بوده ایم.
رکنی عنوان کرد: توجه به تشکل های کارگری از دیگر وظایف ماست که 260 تشکل در سال 96 در سال 97 به 291 تشکل افزایش یافت.
وی با همه مشکلات موجود در جامعه در ارتباط با اشتغال نیز نرخ بیکاری استان در سال 97 با سه درصد کاهش نسبت به سال قبل به 8.5 درصد رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از وجود 11 هزار و 870 کارگاه تولیدی در استان خبر داد و گفت: پارسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد کارگاه های تولیدی 6 درصد افزایش یافت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.