به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز دوشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر ( پنجم تا 11 اردیبهشت) در دیدار با تعدادی از کارگران شهرستان افزود: باید با نگرش ترکیبی و رویکردهای معطوف به وفاق ، همدلی و توجه به واقعیت ها از حقوق کارگران دفاع و مطالبات و خواسته های آنها را پیگیری کرد.
وی اضافه کرد: این هوشمندی و همراهی را در کارگران زحمتکش یزدی می توان به خوبی درک کرد باید از صبر و بردباری و همراهی آنها سپاسگزار بود.
این نماینده استان یزد در مجلس با بیان اینکه جامعه کارگری امروز از دانش و بینش بالایی برخوردار هست، یادآور شد: با تکیه بر تجربه گذشته و حرکت بر مدار عقلانیت و منطق می توان بسیاری از خواسته های کارگران را جامه عمل پوشاند.
تابش در ادامه با تشریح نقاط ضعف و قوت قانون کار عنوان داشت: قانون کار دارای نقاط ضعف و قوت فراوانی است، باید نمایندگان کارگران در کنار کارفرمایان و دولت، در فضایی کارشناسی به تفاهم برای اصلاح آن دست یابند و نتیجه آن توجه به نیروی کار و تامین منافع عوامل تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید باشد.
نماینده مردم اردکان با اشاره به مشکل سازمان تامین اجتماعی و میزان بدهی های آن در کشور اظهار امیدواری کرد که این سازمان حمایتی در تعامل با دولت و در سایه حمایت مجلس بتواند به مطالبات معوق از دولت دست پیدا کند و تعهدات خویش را نسبت به صاحبان اصلی صندوق یعنی کارگران کاملا ادا کند.
تابش با تاکید بر ایجاد تشکل های صنفی کارگری مستقل در واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد: همانگونه که از کارآفرینان و سرمایه گذاران در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها جهت ادامه روند تولید و اشتغال حمایت می کنیم، قطعا تشکل های کارگری که با فریاد رسا و در سایه منطق و تعامل؛ مطالبات جامعه کارگری را دنبال می کنند به جد حمایت خواهیم کرد.
در این نشست که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، مدیر درمان تامین اجتماعی استان، دبیر اجرایی خانه کارگر، سرپرست فرمانداری و نمایندگانی از تشکل های صنفی کارگری حضور داشتند درخصوص طرح مسائل و مشکلات این قشر و چگونگی پیگیری آن، بحث و گفت و گو شد.
13 انجمن صنفی ، نماینده کارگری، شورای اسلامی و کانون بازنشسته در اردکان فعال است و 12 هزار نفر را تحت پوشش دارد.
همچنین به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی یزد، 198 هزار بیمه شده اجباری در استان وجود دارد که 78 درصد جمعیت از خدمات این نهاد بهره مند هستند.
محمد صابری اظهار داشت: یزد به لحاظ ضریب پوشش بیمه به نسبت جمعیت مقام نخست را در کشور داراست.
به گفته وی هم‌اکنون 24 هزار و 320 کارگاه تولیدی، خدماتی و صنعتی در استان فعال است که 48 درصد بیمه‌شدگان در بخش صنعت شاغل هستند.
از جعمیت یک‌ میلیون و 138 هزار نفری استان یزد 78 درصد آن زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.