آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود:  همه ما باید برای برگزاری نمازهای جماعت کوشا باشیم و مومنان مانند چشمه‌های رحمت خداوند باید به جوشان بودن این رودخانه (نمازهای جمعه) کمک کنندد.

وی اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب در دیدار با اعضای حماس به شیخ حسن نصرالله می گوید که ما در مسجد الاقصی نماز جماعت اقامه خواهیم کرد نه تنها شعار نیست، بلکه کاملا عملی است و   حزب الله لبنان بداند که ما می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن به این آرزو دست یابیم ت.

آیت الله عابدینی به اهمیت برگزاری نماز جمعه پرداخت و گفت: از  اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی که به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد تاکنون که بیش از ۹۰۰ شهر درحال برگزاری نماز جمعه هستند، همواره این محافل  محل ملاقات اجتماعی مومنان با یکدیگربوده  است.

وی به مناسبت فاجعه کشتار حجاج ایرانی اشاره کرد و گفت:  امروز سعودی ها روز به روز در حال تضعیف هستند و قطعا بدانند که خداوند جواب خونخواهی آن را به زودی خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به درگذشت پدر شهیدان محمودی و مادر شهید صفری در استان اشاره کرد و گفت: برای شادی روح والدین این شهدای بزرگ اسلام از خداوند متعال طلب معرفت کرده و تاکید می کنیم که همه باید در تکریم خانواده این عزیزان کوشا باشند.

عابدینی به روز صدا و سیما اشاره کرد و گفت: صدا و سیما برای سرگرمی نیست و ما انتظار داریم که این نهاد صدای عدالت مردم باشد و در همه برنامه‌ها با تضعیف کردن ظلم به حمایت از مظلومان بپردازد.

وی همچنین گفت: جامعه هرگز به سعادت نمی رسد تا زمانی که مظلوم برای گرفتن حق خود لکنت زبان نگیرد و امروز ایجاد فضای حق طلبی و عدالت محوری بر عهده صدا و سیما است.

امام جمعه استان قزوین با انتقاد از صدا و سیما گفت: نشان دادن روابط گرم بین زنان و مردان که هیچ نسبت محرمیت با یکدیگر ندارند اصلا برازنده نظام و انقلاب اسلامی نیست، و این نهاد ضمن نشان دادن الگوی اسلامی باید با هرگونه زمینه انحراف و خرافه مبارزه کند.

وی به مناسبت مجاهدت‌های رزمندگان عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: در عملیات مرصاد تشکیلات منافقین به خبرنگاران گفته بودند که سه روز آینده در تهران مصاحبه خواهند کرد و مجاهدت های رزمندگان اسلام این آرزوی آنها را به باد داد.

وی اظهار داشت : امروز نسل منافقین درحال انقراض است ‌و به علت اهمیت حق طبی و حق جویی انقلاب اسلامی است که توانسته ایم بر آنها پیروز شویم.

۹۹۲۵*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.