حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند با گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه در کشور افزود: ۴۰ سال افتخار نشان دهنده زحمات فراوانی است که از بدو اسلام تاکنون صورت گرفته و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان سرمایه ای است که نیاز به مراقبت دارد.

وی گفت: مراقبت از خود و نظام اسلامی تکلیف و رسالت هر مومن انقلابی است که باید با شناخت و عمل درست زمینه‌سازی حکومت عدل الهی را فراهم آورد.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه درخشان ترین حاکمیت تاریخ اسلام حکومت حضرت محمد(ص) است که مهاجرین از هرچه داشتند گذشتند و به مدینه رفتند تصریح کرد: ایمان و معنویت، اقامه عدل، علم و معرفت و صفا و صمیمیت از مهمترین ویژگی های حاکمیت الهی است.

وی یادآور شد: برای زمینه سازی حکومت الهی ضمن پیوند و اتصال مردم و مسئولان نیازمند شناختی هستیم که با عمل به این ویژگی‌ها محقق شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی شناخت مناسب وجود نداشته باشد و طاغوت قدرت گیرد، جامعه اسلامی به دست افرادی همچون رضاخان اداره خواهد شد که رکورد نوکری استکبار را بر دوش می کشد و حرکت و جهت دیگران را با تفنگ بر مردمش تحمیل می کند.

وی ادامه داد: رکورد نوکری رضاخان زمینه ساز ذلت و نابودی خودش شد زیرا در ۱۶ سال نوکریش بر مقدساتی همچون مسجد و روضه امام حسین (ع) دست گذاشته بود.

تقوا در فضای مجازی رعایت شود

حجت الاسلام نوفرستی تقوا در فضای مجازی را یکی از مهمترین مسایل روز دانست و گفت: مسلمان واقعی نباید به خود حق تهمت و آسیب به دیگر افراد بدهد.

وی ادامه داد: رسانه ولایی می تواند به ابزار و وسیله ای برای ظهور تبدیل شود زیرا همانطور که می توان باطل را گسترش داد حق هم در این فضا گسترش می‌یابد.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر توجه به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با فضای مجازی افزود: امروز زمینه سوءاستفاده استکبار جهانی از فضای مجازی فراهم است که باید از آن مراقبت کنیم.

وی تصریح کرد: قضیه ظهور امام عصر(عج) و فراخوان عمومی روزی شاید غیرباور بود اما امروز با ظرفیت وجود رسانه‌ها می توان از این فضای مثبت به خوبی بهره برد.

وی سالروز شهادت آیت الله فضل الله نوری، عملیات مرصاد و والفجر سه را گرامی و اظهار داشت: لیبرال‌ها به عنوان پیاده نظام دشمن و همان کسانی که مشروطه را ایجاد کردند باعث شهادت این مرد بزرگ شدند.

حجت الاسلام نوفرستی از عملیات مرصاد به عنوان یکی از بزرگ ترین عملیات‌های تاریخ اسلام پس از قطعنامه ۵۹۸ یاد کرد و گفت: عده ای پس از این قطعنامه گریستند اما عده‌ای شادی کردند و به دشمن چراغ سبز نشان دادند.

وی ادامه داد: عملیات مرصاد با مدیریت رهبر کبیر انقلاب و یاران با وفایی همچون صیاد شیرازی‌ها به وقوع پیوست که ضمن یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار یاد شهدا و جان برکفان والفجر سه در منطقه عملیاتی ایلام را گرامی می داریم.

خطیب جمعه بیرجند در ادامه سخنانش برگزاری میز خدمت توسط مسئولان خراسان جنوبی را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: امیدواریم بر پایه این خدمات مشکلات اقتصادی مردم که بخشی از مسایل جامعه است، مرتفع شود.

پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طالقانی است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.