گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست؛ آیت الله رسول فلاحتی روز شنبه در جلسه شورای زکات استان با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق درک این ماه پر فضیلت را عنایت کند.
وی به ویژگی های گیلان در پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: زکات در 9 مورد واجب است و هیچکدام از محصولات دارای زکات را در استان نداریم.
امام جمعه رشت با بیان اینکه زکات واجب در گیلان بسیار نادر است، تصریح کرد: پرداخت زکات مستحبی توسط مردم گیلان جای افتخار است.
آیت الله فلاحتی به آزاد گذاشتن شرع مقدس در پرداخت زکات واجب توسط مردم اشاره کرد و گفت: البته می توان مشوق هایی برای پرداخت زکات مردم در نظر گرفته شود.
وی با تاکید بر ساماندهی پرداخت زکات در گیلان بیان کرد: کمیته امداد بزرگ ترین مرکز و متولی جمع آوری زکات است و این امر جای شکرگزاری دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان بر آموزش مردم به منظور ورود در عرصه های اشتغالزایی تاکید کرد و یادآور شد: چابک سازی و کوچک سازی جامعه هدف از برنامه هاست و در این راستا باید برنامه ریزی داشته باشیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه برای جمع آوری کنندگان زکات باید مشوق هایی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در پرداخت زکات حائز اهمیت است و در این زمینه از روحانیون در آگاهی بخشی به مردم می توان کمک گرفت.
وی به نقش اساسی صدا و سیما، جهاد کشاورزی و روحانیون برای رسیدن به اهداف زکات اشاره کرد و افزود: مردم در جمع آوری زکات باید خودشان ورود کنند و این امر نباید جنبه دولتی داشته باشد.

**جمع آوری بیش از 12 میلیارد تومان زکات در گیلان
مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در جلسه مذکور به جمع آوری زکات از یک هزار و 763 روستای استان اشاره کرد و گفت: تعداد دو هزار و 965 نفر عامل افتخاری در جمع آوری زکات به کمیته امداد کمک می کنند.
عباس اهرابی از جمع آوری 390 میلیون تومان زکات واجب در گیلان در سال 97 خبر داد و افزود: سال گذشته گیلانی ها هفت میلیارد و 870 میلیون تومان زکات مستحبی پرداخت کردند.
وی با بیان اینکه مردم گیلان چهار میلیارد و 150 میلیون تومان زکات فطریه در سال 97 پرداخت کردند، تصریح کرد: سال گذشته در مجموع حدود 12 میلیارد و 420 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان به هزینه کرد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان همان منطقه اشاره کرد و یادآور شد: سال 97 زکات جمع آوری شده در 33 هزار و 809 مورد پرداخت شده است.
اهرابی با اشاره به پرداخت 371 میلیون تومان برای خرید جهیزیه نیازمندان در گیلان بیان کرد: مبلغ 361 میلیون تومان از محل زکات برای درمان نیازمندان پرداخت شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.