به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از این کارگران که روز یکشنبه در تاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، استاندار، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان این استان حضور داشتند.
همچنین در این جشنواره از 11 گروه کار نمونه، 12 نفر کارگران برتر در مسابقات قرآنی، چهار واحد نمونه اقتصادی، 2 خانه بهداشت نمونه و سه نفر بهبان (مهندس بهداشت حرفه ای) نمونه در استان اصفهان نیز تقدیر شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مراسم با اشاره به مراحل مقدماتی انتخاب کارگران نمونه این استان گفت: از مجموع تعداد سه هزار و 705 نفر کارگر نمونه ثبت شده در پایگاه الکترونیکی مربوطه، 185 نفر حائز شرایط لازم برای انتخاب به عنوان کارگر نمونه بودند.
' محسن نیرومند ' بااشاره به اینکه خلاقیت، نوآوری، افزایش بهره وری و تولید، رعایت نظم و ایمنی در کار از جمله شاخص های انتخاب این افراد بوده است، افزود: پس از داوری نهایی در استان 20 نفر با کسب امتیاز کافی بعنوان کارگر نمونه معرفی شدند .
وی هفته کارگر را بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در افزایش تولید ملی و اقتصاد کشور و معرفی توانمندی های آنان دانست و افزود: نقش کارگران در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیر گذار است.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، گفت: امسال دولت عزم خود را برای کمک به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال به کار بسته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه حفظ اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان است، افزود: 100 درصد مصوبات و تصمیمات ستاد تسهیل موانع اشتغال استان اصفهان در سال گذشته برای کمک به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه با تصویب ستاد تسهیل در سال گذشته به حدود 800 واحد تولیدی درحال رکود، وام و تسهیلات مناسب بانکی پرداخت شد، افزود: در نتیجه این خدمات و رفع مشکلات واحدهای تولیدی 31 درصد از اعتراض ها و تجمع های کارگری در سال گذشته نسبت به سال 94 کمتر شد.
نیرومند با اشاره به اینکه اشتغالزایی و افزایش تولید داخلی به عزم ملی نیاز دارد، افزود: با جلوگیری از قاچاق کالا و خرید و مصرف کالاهای ایرانی می توانیم مشکل اشتغال کشور را برطرف کنیم.
برابر تقویم رسمی کشور از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هرسال به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده‌ است .
ستاد بزرگداشت هفته کارگر براساس شیوه ‌ای که در سال های اخیر مرسوم شده‌ برای هر یک از روزهای این هفته عناوین مشخصی را به اقتضای مطالبات روز جامعه کارگری تعیین کرده است.
' کارگران، اسلام ناب محمدی، ایمان و امید' ، ' کارگران، ولایت، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' ، ' کارگران، تامین اجتماعی، ایمنی و بهداشت کار '، ' کارگران، مهارت، معنویت و نشاط اجتماعی '، ' کارگران، زنان کارگر، تعالی خانواده و مسئولیت اجتماعی '، ' کارگران، بسیج کارگری، ایثار و مقاومت ' و ' روز جهانی کارگر ' به عنوان روزهای هفته کار و کارگر اعلام شده است.
در استان اصفهان بیش از یک میلیون کارگر مشغول فعالیتند.
اول ماه می میلادی در جهان به عنوان روز کارگر نامگذاری شده است.
در ایران یک هفته پیش از اول ماه می میلادی بعنوان ' هفته کار و کارگر ' نامگذاری شده است و از تلاشگران این عرصه تقدیر می شود.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.