به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر توان روز شنبه در جلسه کمیسیون امور بانوان این شهرستان اظهار کرد: مهم ترین هدف کمیسیون امور بانوان باید ارتقای جایگاه زنان در جامعه باشد و با شناسایی توانمندی ها و مشکلات آنان، راهکارهای عملی برای بروز و رفع آن ارائه دهد.
وی با تاکید بر مشارکت زنان در مسائل اجتماعی گفت: حضور بانوان باید در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری پررنگ تر باشد.
وی افزود: مشاورین امور بانوان می توانند با استفاده از ظرفیت و توانمندی های بانوان در زمینه های مختلف و انتقال الگوهای مناسب فرهنگی و اجتماعی، در تغییر رویه و نگرش جامعه نقش اساسی ایفا نمایند و زمینه پیشرفت زنان و دختران را فراهم نمایند.
فرماندار شهرستان دیواندره با اشاره به توجه ویژه دولت به جایگاه بانوان، گفت: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به زنان شده، و اجرای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه با رویکرد عدالت جنسیتی و تهیه اطلس وضعیت اجتماعی زنان و خانواده، پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل از جمله این برنامه ها است.
وی ادامه داد: بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به دختران روستایی و حاشیه شهر است که یکی از برنامه های این کمیسیون باید شناسایی این خانواده ها و بیان عواقب عدم ادامه تحصیل و یا ممانعت از تحصیل آنان باشد.
توان با اشاره به مزایای تشکیل سمن‌ها، افزود: تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها در حوزه زنان و خانواده تاثیر فراوانی در حل مسائل و رسیدگی به مشکلات زنان دارد.
7353 /3020
**خبرنگار: منصور محمدی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.