قبل از برگزاری انتخابات ببا توجه به شیوع بیماری کرونا برخی فکر می کردند مردم در پای صندوق های رای حضور پیدا نمی کنند اما عشق و ارادت مردم به نظام و ارزش های آن آنقدر والا بود که دیروز از همان آغازین لحظات شروع رسمی رای گیری در حوزه های مختلف شاهد حضور پر شور مردمی که به پای صندوق های رای آمده بودند، شدیم.

به رغم همه انتظاراتی که دشمنان داشتند تا شعب اخذ رای را خالی از حضور مردم ببینند اما باز هم مردم آمدند و با شور و نشاط در پای صندوق های رای حاضر شدند تا به همگان اعلام کنند که در هیچ لحظه ای حاضر به خالی کردن صحنه نیستند.

یکی از شهروندان ایلامی گفت: دیروز، روز تجلی غیرت و حضور مردم در صحنه بود و باید به دشمنان نظام نشان دهیم که برای اقتدار کشور خود همچنان در صحنه ایم.

رضا رشیدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در حالی که ماسک سفیدی بر صورت زده بود اظهار داشت: اکنون که در رسانه رسمی و فضای مجازی اعلام شده که ویروس خطرناک کرونا وارد کشور شده و همین یک جمله کافی بود تا همه برای حضور در اجتماعات نگران ابتلا به ویروس شوند و از حضور در انتخابات خودداری کنند اما همه جهان دید که این ملت با غیرت تمام قد در برابر چشم دشمنان حاضر شد و رای خود را به صندوق انداختند.

وی افزود: دیروز همه دیدیم که این ملت شجاع تر و پایبندتر به ارزش های نظام اند و همه کسانی که سعی داشتند انتخابات را تحریم کنند، خجالت زده کردند.

وی اضافه کرد: این مردم با تمام وجود پای انقلاب ایستاده اند و هیچ هراسی از حضور در صحنه ندارند و حتی اعلام خبر ورود کرونا نیز نتوانست، مانع حضور آنان شود.

رشیدزاده گفت: انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت های جانبازان زیادی است و باید همه ما به عنوان ادای دین به این بزرگواران هر زمان که نیاز است با لبیک به ندای رهبر در صحنه حاضر شویم.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: مردم ایران بسیار غیرتمند و پایبند نظام هستند و عشق و علاقه ای که به انقلاب و حفظ ارزش های آن دارند، موجب شده که با وجود ترس از حضور در جمع به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، باز به صحنه انتخابات بیایند و شجاعت و وابستگی خود به نظام و انقلاب را نشان دهند.

راضیه احمدیان اظهار داشت: بیشتر افرادیکه در صف های انتظار رای حضور داشتند با توجه به مسایل بهداشتی نظیر زدن ماسک و در دست داشتن دستکش حضور یافته بودند و من متوجه شدم که قبل از خروج از شعبه در نزدیکترین جایگاه روشویی دست های خود را می شستند.

وی تاکید کرد: همین که مردم به آگاهی رسیده و متوجه راههای انتقال ویروس کرونا شده اند به دلیل کسب اطلاعات پیشگرانه است و امیدوارم که دشمنان نظام ببینند که این ملت چطور با شهامت به پای صندوق های رای آمده اند و به این نظام و انقلاب علاقه مند اند. 

یکی دیگر از جوانان ایلامی گفت: فکر می کردم شعب اخذ رای به دلیل ورود بیماری کرونا در برخی استان های کشور بسیار خلوت باشد اما ملت با احساس ادای دین و انجام تکلیف به رهبر خویش حضور یافتند و حتی ترس از بیماری نتوانست آنها را خانه نشین کند.

رضا رسولی اظهار داشت: متوجه شدم که مسوولان برای حفظ سلامت مردم الزام اثر انگشت برداشته بودند که این امر نشان از توجه به امر حفظ سلامت مردم می داد و افراد با خیال راحت در انتخابات حضور پرشور داشتند.

وی افزود: بیماری کرونا، بیماری خطرناکی است اما پیشگیری مهمترین راه مقابله با این بیماری است و مردم ایران که در تصاویر حضور آنان در پای صندوق های رای چشمگیر بود، به همه جهان اعلام کردند که خطرناکترین چیز خالی بودن مردم در صحنه است نه بیماری کرونا.

رسولی گفت: مردم به این درک رسیده اند که حضور آنان هراسی بزرگ در دل دشمنان نظام می اندازد به همین خاطر دیروز همه با رعایت نکات بهداشتی برای نشان دادن اتحاد و همدلی خود از نظام در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

باید این ملت و افکار بزرگ آنان را ستود و در برابر اراده و تلاش آنان برای حفظ و اقتدار این نظام و اهتزاز پرچم خوشرنگ انقلاب سر تعظیم فرود آورد.

دست مریزاد و آفرین بر شما که با شور و نشاط و عشق به میهن پای همه ارزشهای نظام ایستاده اید و لحظه ای صحنه انقلاب را ترک نکردید و هیچ دسیسه و ترفندی نتوانست شما را از این نظام دلسرد کند.

نه تحریم، نه فشار اقتصادی و نه کوچک شدن سفره هایتان و ... زیرا شما درک کردید که خطرناک ترین چیز تنها گذاشتن رهبر انقلاب و عدم حضور در صحنه است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد که بر اساس اعلام منابع غیر رسمی علی اکبر بسطامی و سارا فلاحی از حوزه شمالی به طور مستقیم به بهارستان رفتند و بهزاد علیزاده و صادق کرمی از حوزه جنوب به دور دوم راه یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.