حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز جمعه در ستاد انتخابات لرستان با تشکر از تمام دست اندرکارانی که در برگزاری انتخابات تشریک مساعی داشتند، بیان کرد: انتخابات تجلی شعور و عقلانیت مردم است.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ سال نظام سلطه برنامه ریزی کرد که در ایران دین زدایی و اسلام زدایی کند اما این برنامه ریزی در۲۲ بهمن ۵۷ با رهبری امام راحل و جانفشانی ملت مبارز ایران  به تباهی منتهی شد.

وی ادامه داد: اکنون آنچه باقی ماند حضور مردم در صحنه های انتخاباتی بود واینها حاصل آن مبارزات بود، ملت ایران همواره در تقابل با استکبار و استبداد بودند تا بتوانند برای رقم زدن چنین روزی تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: مردم مسلمان ومتعهد لرستان با حضور در انتخابات سهم خود را در قانون گذاری کشور واگذار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: مجلس یکی از سه رکن اداره کشور است که قانون گذاری دارد و سیاست های کلان را دنبال می کند و حتی ادامه کار دولت به مجلس بستگی دارد.

وی گفت: بدیهی است که باید با شور و شعف در این عرصه ها حاضر شویم و وظیفه خود را انجام دهیم، انتخابات تکلیف است چون سه ضلع اداره کشور است و بودنش در چرخش و اداره امور دیگر نیز تاثیر دارد.

امام جمعه خرم آباد افزود: امروز مردم  با آمدن پای صندوق های رای تکلیف ۲۲ بهمن ۹۸ را تکمیل می کنند،آنچه که امروز رقم می خورد سربلندی و موفقیت ملت شریف ایران است..و
۱۷۱ کاندیدا ی مجلس یازدهم لرستان در حال رقابت هستند.

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.