حجت الاسلام و المسلمین روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق شعبه مسجد انقلاب بجنورد به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمن، حضور مردم در پای صندوق های رای پر اهمیت تر از همیشه است.

وی با اشاره به اینکه فشار  دشمن حداکثری است بنابراین حضور مردم هم باید حداکثری باشد افزود: این حضور نشان از حمایت و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی دارد.

وی با تاکید بر حضور مردم در ساعات اولیه برگزاری انتخابات در پای صندوق های رای گفت: توصیه اسلام، شتاب داشتن در کار خیر است، و انتخابات یک کار واجب و خیر است از این رو بهتر است به تاخیر نیفتد.

امام جمعه بجنورداظهار داشت: توصیه قرآن این است که در کار خیر پیشتاز و جلودار باشیم و از هم سبقت بگیریم همان گونه که نماز اول وقت ثوات بیشتری دارد،  هر واجب که زودتر انجام شود،  خداوند راضی تراست.  

وی گفت: در انتخابات مردم فردی را انتخاب کنند که کاربلد باشد و با قوت برای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: به کسی رای دهند که در مقابل تهدید ها محکم بایستد.

بر اساس این گزارش حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.  

یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگه تعرفه رای نیز برای این انتخابات در استان که ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای دادن دارد تامین شده است.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.