دقایقی قبل از گشوده شدن درهای شعب اخذ رای، برخی از شهروندان مرکز استان و سایر شهرستان‌ها، بیرون شعب به انتظار ایستاده بودند و بعد از گشایش درها، حضور کم سابقه جمعیت در دقایق اولیه، نمایشی از شور و شعور سیاسی مردمان این خطه از سرزمین ایران را به نمایش گذاشت.

در حالی که هنوز ۲ ساعت از شروع زمان رای‌گیری بیشتر نمی‌گذرد صفوف به هم پیوسته مردم بیرجند در شعب اخذ رای در خیابان‌های اصلی، محله‌ها و مدارس نمایشی از عزت و سربلندی را به دنیا نشان می‌دهد.

پیرزنان و پیرمردانی که تکیه‌گاه آنها عصایی است که به‌دست گرفته‌اند از همان دقایق ابتدایی صبح در شعب اخذ رای به عشق رهبر و نظام حضور یافتند تا ارادت خود را به انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش نشان دهند.

ماموران انتظامی نیز برای ایجاد نظم، جمعیت رای دهنده را در برخی شعب گروه‌بندی کرده و با وجود صف طولانی شعب در خیابان های اصلی شهر اما مردم با صبر و حوصله در صف ایستاده‌اند با وجود اینکه می‌دانند ممکن است تا رسیدن نوبت ‌شان ساعتی هم طول بکشد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در ساعات اولیه صبح امروز رای خود را به صندوق انداخت و این انتخابات را برای ما یک جشن اما برای دشمنان ایران و اسلام، ناگوار توصیف کرد.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز بعد از رای دادن در مسجد صدیقه طاهره (س) بیرجند از چند شعبه اخذ رای در شمال شهر بازدید کرد.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

  براساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان واجد شرایط رای داریم که از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.