حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی که صبح جمعه همزمان با آغاز رای‌گیری مجلس یازدهم رای خود را در شعبه ۸۹ ستاد انتخابات استان به صندوق انداخت افزود: در گذشته‌ها ملت ایران کاره‌ای نبود و مثل کشورهای پادشاهان عربی که از خود هیچ اختیاری ندارند ایران هم شرایط آنها را داشت.

وی اظهار داشت: در گذشته‌ها استعمارگران از پادشاه تا نمایندگان مجلس و حتی کدخدای کشور را انتخاب کرده و به مردم کاری نداشتند، انقلاب اسلامی دشمن را از کشور اخراج کرد و اختیارات را از بیگانگان گرفت و به خود مردم داد.

وی یادآور شد: در نظام مردم سالاری مردم باید سرنوشت خود را تعیین کنند و دشمنان و بیگانگان که در گذشته همه ثروت این ملت را به یغما می‌بردند و ما را به وحشی‌گری متهم کرده و حق توحش می‌گرفتند، امروز انتخابات ما برای بیگانگان سخت است و به همین دلیل از هر دری برای آسیب زدن به ما وارد می‌شوند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: باید مجلس قدرتمند و بصیر داشته باشیم تا مشکلات کشور را رفع کند و دشمن را برای همیشه مایوس کرده و مردم ما هم از دستاورد خود میوه شیرین بچینند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته بود و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان یافت.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شدکه طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

براساس جدول زمان بندی انتخابات، شعب پیش بینی شده در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند ۹۸ آماده اخذ رای از تمامی واجدین شرایط (متولدین دوم اسفند ۸۰ و ماقبل) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.