ماموستا ملاعبدالسلام امامی همزمان با روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در خطبه‌های نمازجمعه مهاباد افزود: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رای یک نفر را به عنوان نماینده خود به مدت چهار سال آینده انتخاب می‌کنند و این امر مصداق بصیرت و آگاهی سیاسی مردم است.

وی اضافه کرد: انتخاب یک نفر به عنوان نماینده که خداترس و دوستدار مردم باشد و تنها با هدف خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شده باشد نیز مصداق دیگر بصیرت دینی مردم در انتخاب نماینده‌ای مومن و متعهد است.

امام جمعه مهاباد از مردم این شهرستان خواست با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای نماینده‌ای شایسته و لایق را برای شهر خود انتخاب کنند و مسوولان اجرایی نیز باید قدردان این حضور و مشارکت گسترده باشند.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری ۲ اسفند به نام روز زبان مادری، اظهار داشت: زبان مادری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و والدین باید در آموزش خواندن و نوشتن به زبان مادری به فرزندان خود کمک کنند.

وی افزود: این روز همچنین با بیست و نهمین سالروز درگذشت استاد بزرگ ادبیات کُردی «عبدالرحمان شرفکندی» مشهور به ماموستا «هه‌ژار» مصادف است؛ این استاد برجسته سال‌های زیادی از عمر خود را  صرف خدمت به ادبیات کُردی و فارسی کرد.

امام جمعه مهاباد از کم‌رنگ شدن اهمیت نماز در بین مردم انتقاد کرد و گفت: با وجود توصیه‌های دین اسلام به نماز و اهمیت آن در بین مومنان، این فریضه در بین مردم به ویژه نسل جوان کم‌رنگ است.

وی از والدین خواست فرزندان خود را از همان دوران کودکی به نمازخواندن و انجام این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند تا در دوران جوانی و بزرگسالی نیز به این عبادت بزرگ بپردازند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۷۰ هزار نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن هستند. 

مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات است که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۹ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.