به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی روز جمعه در نخستین ساعات آغاز کار رأی‌گیری در استان بوشهر اظهار داشت: درمجموع ۱۵ هزار نفر مجری، ناظر و دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در استان بوشهر هستند که این تعداد بیش از چهار هزار نفر اعضا شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد.

وی تصریح کرد: ۶۶ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برای تصاحب چهار کرسی سبزرنگ مجلس باهم رقابت می‌کنند.

خورشیدی بیان کرد: ۳۵ نفر از ۱۰۱ کاندیدای تائید صلاحیت شده برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان انصراف دادند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۳ نامزد، دشتستان ۱۵ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۴ کاندیدا و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۴ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: از مجموع جمعیت یک‌میلیون و ۱۶۰ هزارنفری استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رأی هستند که از این شمار ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر رأی اولی‌اند.

وی بیان کرد: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰ شعبه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته‌شده است که ۵۰۱ شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار معادل ۳۰ درصد هستند.

خورشیدی تأکید کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فراهم‌شده است و صندوق رأی به همه نقاط استان خواهد رفت تا همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از رأی‌دهندگان خواست مدارک خود شامل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را آماده کنند و زمان رأی دادن همراه داشته باشند و اگر کسی شناسنامه خود را گم‌کرده با مراجعه به ثبت‌احوال به‌سرعت برای آن‌ها صادر شود.

وی بیان کرد: کار رأی‌گیری رأس ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در آغاز و تا ۲۲ ساعت ادامه دارد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزیر کشور است.

وی یادآور شد: شناسنامه ممهور به مهر انتخابات می‌شود آن عده از افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند با شماره ملی هم می‌توانند رأی دهند و در صورت مفقود شدن شناسنامه می‌توانند به مراکز ثبت‌احوال در استان و شهرستان مراجعه کنند تا به قید فوریت شناسنامه برایشان صادر شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل در نظر گرفته‌شده است خاطرنشان کرد: همه شعبه‌های اخذ رأی به دستگاه‌های احراز هویت مجهز هستند و مرحله ثبت‌نام و احراز هویت رأی‌دهندگان به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود بنابراین همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

استان بوشهر با یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.