خسرو دهقانی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: شمار نامزدهای انصرافی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۲ نفر، دشتستان هشت نفر، دشتی و تنگستان هشت نفرو کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز هفت نفر است.

وی بیان کرد: بدین ترتیب از مجموع ۱۰۱ نامزد تائید صلاحیت شده نهایی در این دوره انتخابات مجلس در استان بوشهر ۶۶ کاندیدا در رقابت‌های انتخاباتی باقی مانده‌اند.

دهقانی یادآورشد: هم اکنون در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۳ نامزد، دشتستان ۱۵ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۴ کاندید و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۴ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فراهم شده‌است و صندوق رای به همه نقاط استان خواهد رفت تا همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

دهقانی از رای دهندگان خواست مدارک خود شامل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را آماده کنند و زمان رای دادن همراه داشته باشند و اگر کسی شناسنامه‌اش را گم کرده به ثبت احوال مراجعه کند تا به سرعت برای آنها صادر شود.

وی بیان کرد: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰  شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که ۵۰۱  شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع جمعیت استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رای هستند که از این شمار ۳۷  هزار و ۶۵۹ نفر رای اولی اند.

دهقانی افزود: در مجموع ۱۵ هزار نفر مجری و ناظر و دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند که این تعداد بیش از چهار هزار نفر اعضاء شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد.
وی گفت: درهای شعبه های  اخذ رای ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفند ماه به روی رای دهندگان باز می‌شود و تا ۱۰ ساعت رای‌گیری ادامه دارد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزیر کشور است.

دهقانی افزود:  همه شعبه‌های اخذ رای به دستگاه‌های احراز هویت مجهز است و مرحله ثبت نام و احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود بنابراین  همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

وی یادآورشد: شناشنامه مهمور به مهر انتخابات می شود آن عده از افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند با شماره ملی هم می توانند رای دهند  و درصورت مفقود شدن شناسنامه می توانند به مراکز ثبت احوال در استان و شهرستان مراجعه کنند تا به قید فوریت شناسنامه برایشان صادر شود.

دهقانی گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل در نظر گرفته شده است.

تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز ۲۴ بهمن ماه آغاز شده تا ساعت ۸ روز پنجشنبه اول اسفند ادامه دارد و انتخابات جمعه دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.