سعید ناجی روزچهارشنبه در یک نشست خبری افزود: درباره استفاده از امکانات دولتی به نفع داوطلبان نیز هم به صورت مکتوب و هم در نشست های اداری به مدیران تذکرهایی داده شده  و تاکید کرده ایم که چنین چیزی قابل تحمل نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش سایر نهادهای نظارتی از برخی تخلفات تصریح کرد: فعالیت تمام ناظران در بخش های مختلف قابل تقدیر و احترام است اما در مجموع بررسی ها نشان می دهد یا تخلفی نبوده و یا در کمترین میزان ممکن بوده است.

۱۳۱۸شعبه برای یک میلیون و ۱۷۴هزار و ۱۶۴نفر

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دراستان هرمزگان تعداد شعبه های اخذ رای پیش بینی شده برای یک میلیون و ۱۷۴هزار و ۱۶۴نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات را ۱۳۱۸شعبه اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۷۸۲شعبه ثابت و ۵۳۶شعبه سیار است.

۴۶داوطلب در میدان رقابت باقی مانده اند

وی ادامه داد: در اولین مرحله نام نویسی داوطلبان، ۱۱۴ نفر که خود را واجد شرایط می دانستند ثبت نام کردند که از این تعداد۱۹نفر زن و ۹۵نفر مرد بودند.

رییس ستاد انتخابات استان یادآور شد: بعد از طی مراحل مختلف تعیین و تایید صلاحیت که بخشی از آن توسط هیات های اجرایی صورت گرفت و بخش تاثیرگذارتر آن نیز در حوزه هیات نظارت و در نهایت نظر شورای نگهبان انجام شد، ۴۷نفر در فهرست باقی ماندند که با انصراف یکی از زنان داوطلب هم اکنون تعداد نهایی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۴۶نفر است که ۳۹نفر مرد و هفت نفر زن هستند.

۵۶۰نقطه آنتن دار شد

ناجی ادامه داد: با تلاش های ستاد انتخابات در حوزه فناوری اطلاعات  (Information Technology) و همکاری شرکت مخابرات تلاش شد تمام نقاط درنظر گرفته شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، آنتن دهی و شبکه مخابراتی مناسب داشته باشند که در این راستا تعداد ۷۰۰نقطه بدون امکانات به ۱۴۰نقطه کاهش یافت.

 به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان به این ترتیب امکان برگزاری انتخابات الکترونیک به صورت حداکثری فراهم شد و اطلاعات صندوق ها در کمترین زمان ممکن به سِروِرهای مرکزی منتقل می شود تا وزارت کشور در کمترین زمان ممکن به آخرین آمار دسترسی داشته باشد و امکان اعلام سریع نتایج فراهم شود.

شائبه های گذشته این دوره وجود ندارد

وی همچنین از بکارگیری دستگاه احراز هویت الکترونیکی خبر داد که از امکان رای دادن دوباره توسط افراد جلوگیری می کند و برخی شائبه هایی که در دوره های گذشته در این زمینه وجود داشت در این دوره از بین خواهد رفت.

صندوق رای به روستاهای سیل زده می رسد

ناجی خاطرنشان شد: هرمزگان در شرایط معمولی نیز دارای مناطق جمعیتی سخت گذر (صعب العبور) است و در سیل اخیر در مناطق جاسک، بشاگرد، پارسیان و مناطق غربی استان برخی راههای دسترسی تخریب و غیرقابل استفاده شد اما هم اکنون امکانات حداقلی برای تردد و رسیدن صندوق رای به این مناطق مهیا شده است.

صندوق ها سوار بر  بالگرد

وی یادآور شد: برای اطمینان بیشتر پیش بینی های لازم برای استفاده از بالگرد برای رساندن صندوق رای به روستاهای بشاگرد، جاسک و برخی جزیره های استان انجام شده است.

حالا نوبت مردم است

ناجی در پایان اظهار داشت: تمام امور اجرایی با دقت انجام شده و در حال پیگیری است و تمهیدات لازم برای سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم نیز اندیشیده شده و آخرین حلقه انتخابات حضور مردم است که انتظار می رود با حضور و مشارکت گسترده خود در تعیین مسیر آینده استان و کشور این حرکت را تکمیل کنند.

افزون‌بر۷۲هزار رای اولی در هرمزگان

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

در این دوره از۴۶نفر داوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن شامل سه نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره های گذشته کم سابقه است.

از بین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۶نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر وبوموسی،۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد می باشند.

یک‌هزار و ۳۱۸شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و۵۳۳ شعبه سیار است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان سراسر کشور دوم اسفندماه سال‌جاری در شهرها وروستاهای هرمزگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.