براساس قانون تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 24 بهمن آغاز و تا هشت صبح اول اسفند ماه ادامه داشت.

همزمان با آغاز زمان تبلیغات، 101 کاندیدای مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر با هم به رقابت پرداختند اما همچنان که به روزهای پایانی تبلیغات نزدیک می‌شدیم 25 نفر از شمار نامزدها از عرصه انتخابات انصراف دادند و این تعداد 76 نفر رسید.

در زمان حاضر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۷ نامزد، دشتستان ۱۸ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۵ کاندید و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۶ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

در این یک هفته هر نامزدی به شکلی تلاش کرد نظر مخاطبان خود را جلب کنند هرچند با توجه به گسترش فضای مجازی در این دوره از انتخابات بیشتر تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی صورت گرفت.

در این مدت تصاویر حضور نامزدها در مناطق مختلف و بخش‌هایی از سخنان و دیدگاه‌هایشان که با موسیقی‌های ملی و حماسی ترکیب شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

هرچند ستادهای تبلیغاتی کاندیداها نیز در مناطق مختلف شهر برپا و هرکدام با سخنرانی، پخش موسیقی های محلی و ملی، پخش تصاویر نامزدهای انتخابات و پذیرایی از مردم فعالیت می‌کردند.

هرچند به نظر می‌رسد فضای تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته کمتر بود اما بازهم دیوارهای سخنگو که مملو از تصویر کاندیداهاست و یا کف پیاده روها که پر از بروشورهای تبلیغاتی که حاوی زندگینامه نامزدهاست برجا مانده است.

دیشب در ساعات پایانی تبلیغات ستادهای نامزدها حسابی شلوغ بودند و این شلوغی باعث کندی رفت و آمد در خیابان‌هایی که این ستادها در آن‌ها قرار دارند شده بود ,صدای موسیقی‌های مختلف و دعوت مردم به رای دادن به نامزد مورد نظر تا دیروقت شنیده می‌شد.

اعضای ستادها تا پاسی از شب با پخش بروشور و تراکت تصمیم داشتند آخرین تلاش‌ها را برای جلب نظر مردم به کار گرفتند.

مسئولان ستاد انتخابات استان بوشهر از همه نامزدها و هوادارانشان خواسته‌اند امروز را در سکوت تبلیغاتی بگذرانند و طبق قانون از تبلیغ بپرهیزند.

البته در کنار همه این تلاش‌ها بازار پیام‌های کوتاه در کنار فضای مجازی نیز داغ شده بود و کاندیداها مرتب از این راه برای معرفی خود به همراه کدشان استفاده می‌کردند.

براساس اعلام مسئولان استان امروز قرار است آثار تبلیغات از محل‌هایی که قرار است شعبه‌های اخذ رای مستقر شود و اطراف آن‌ها، پاک شود.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.