به گزارش ایرنا ناظم ثبوتی روز جمعه در محل ستاد انتخابات استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اگر در روند اجرای یازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلفی صورت گیرد، مراجع قانونی به طور قطع با افرادی که عامل آن بودهاند برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دادستان‌های شهرستان‌های استان به جرایم انتخاباتی رسیدگی می‌کنند، گفت: در استان خوزستان سه هزار و ۱۴۱ شعب اخذ رای ثابت و سیار وجود دارد که تعداد ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه آن ثابت و بقیه سیار هستند.

ثبوتی، حوزه‌های شهری اخذ رای را در خوزستان یک‌هزار و ۹۱۹ شعبه و روستایی را یک هزار و ۲۲۲ شعبه بیان کرد و افزود: خوزستان ۱۴ حوزه اصلی، ۲۷ شعبه فرعی و تعداد ۴۰ حوزه مستقل انتخاباتی دارد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان ملاک پیروزی نامزدهای مجلس یازدهم را برابر قانون جدید انتخابات، کسب ۲۰ درصد کل آرای اخذ شده بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه ممکن است در حوزه‌های تک نفره معمولا ۲ تا سه نامزد موفق به اخذ ۲۰ درصد آرا شوند، بنابراین هرکدام از آنها که حایز آرای بیشتری شده باشند پیروز انتخابات خواهد بود.

خوزستانی‌ها معمولا بیشتر در بعدازظهر روز رایگیری در شعب حاضر می‌شوند

ثبوتی همچنین در خصوص استقبال مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای تا ظهر روز جمعه ، بیان کردبررسیها نشان می‌دهد که مردم تاکنون حضور خوبی در شعب رای گیری دارند اما طبق عادت، مردم خوزستان بیشتر در بعدازظهر روز انتخابات به پای صندوق‌های رای می‌روند.

وی ادامه داد: وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات ممکن است ، زمان رای گیری را پس از ساعت تعیین شده( ساعت ۱۸) در خوزستان و یا دیگر استان‌های کشور تمدید کند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح روز دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.