به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دشمن تخریب فرهنگ مقاوم انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از عاشوراست و در این زمینه تلاش های گسترده ای را انجام داده است.
وی ادامه داد: ملت ایران دارای غنی ترین فرهنگ ها اعم از دینی، اسلامی و تشیع بوده و آنچه داریم از عظمت ولایت پذیری و تاسی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
امام جمعه ایلام با ذکر اینکه امروز ابعاد مختلف این فرهنگ مورد هجمه است، گفت: بی شک دشمن کاری از پیش نخواهد برد چراکه فرهنگ اهل بیت ریشه در باورهای دینی و اعتقادی مردم دارد.
حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: باید این فرهنگ دینی و اعتقادی مردم تقویت شده و برابر هجمه های دشمن مصون شود چراکه مکتب عاشورا برای ملت ایران بسیار مهم، ارزشمند و اساسی است.
وی با اشاره به حلول ماه محرم گفت: برای مقابله با هجمه های گوناگون و ترفندهای دشمن در ماه پیروزی خون بر شمشیر که با برنامه‌های شیطانی زیادی همراه است باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.
امام جمعه ایلام شورای فرهنگ عمومی و سیاستگذاری ها در این شورا را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با توجه به برنامه های دشمن این شورا باید زمینه حفظ ارتباط نسل جوان با رویدادهای انقلاب و جنگ را بیش از گذشته فراهم کند.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بین اعضا شورای فرهنگ عمومی در این استان بسیار خوب و خروجی این شورا تاکنون خدمات رسانی به مردم بوده است.
وی همچنین به آسیب های اجتماعی موجود در استان اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه طلاق و خودکشی باید بصورت کارشناسانه علل و عوامل آن شناسایی شود چراکه زنگ خطری برای اضمحلال خانواده هاست.
وی از دست اندکاران حوزه فرهنگ و هنر استان خواست با استفاده از فرصت ایام محرم برای تقویت بنیه دینی و اعتقادی نسل جوان که نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، استفاده لازم را ببرند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.