نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: زائران اربعین در کشور عراق سفیران فرهنگی کشورمان و حاملان پیام آزادگی و عدالت برای همه ملت ها هستند.
صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: برپائی باشکوه پیاده روی اربعین حسینی نشانگر انحاد و همیستگی ملت هاست و این همبستگی حول محور عقلانیت و شعور شکل گرفته است.
وی با یادآوری اینکه اشتیاق و شور حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی توام با شعور و فهم قیام عاشورا باشد تصریح کرد: هدف امام حسین از قیام بزرگ عاشورا تبیین آزادی و حریت در بین مردم بود و این سیره امام حسین و یاران شهیدش باید در تمام حرکات و رفتار زائران اربعین نمود عینی پیدا کند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این پیاده روی عظیم نمایندگان فرهنگی و سفیران کشورمان در خاک عراق هستند و امروز که ما با اجتماع عظیمی از مردم مشتاق از جای جای جهان در مراسم اربعین هستیم ضروری است تا فرهنگ حسینی کشور ما که نشات گرفته از قیام عاشوراست به مردم جهان نشان داده شود.
بدری بیان کرد: وفاق ملی و حق طلبی و حق خواهی ملت ایران باید در این راهپیمائی عظیم به رخ جهانیان کشیده شود چرا که امروز کشور ما به نقطه اتحاد ملت های مسلمان و جهان اسلام تبدیل شده است.
بدری در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیرات این راهپیمائی بزرگ و انعکاس آن در جهان اشاره کرد و گفت: امروز مشاهده می کنیم استکبار جهانی فرهنگ ملت ها را نشانه گرفته است اما چنین اجتماعاتی نشان می دهد باز هم استکبار راه را به خطا رفته و هرگز نمی تواند نور متبلور شده از حقانیت امام حسین (ع) را در دل ملت ها خاموش کند.
وی ادامه داد: هر چند قدرت های بزرگ در جهان می کوشند تا تفرقه افکنی و تفرق را در بین امت های اسلامی ایجاد کنند اما مردم هوشیار و آگاه جهان اسلام با این ترفندها بیراهه نرفته و وفاق جهانی خود را حفظ خواهند کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل حضور مسئولان بلندپایه کشورمان در این راهپیمائی عظیم را نیز نقطه عطفی برای این حرکت بزرگ اعلام کرد و بیان داشت: این حضور می تواند در کنار ابعاد وسیع فرهنگی سبب شود تا مسئولان ما نیز از نزدیک در جریان روند چنین حرکت های فرهنگی قرار گرفته و همه ساله بیشتر از قبل زمینه های رفاه و آسایش زائران را فراهم کنند.
بدری خاطرنشان کرد: مشارکت آحاد مردم در راهپیمائی عظیم اربعین نشانگر شعور بالای آنان در فهم قیام عاشوراست که این حضور باید از طرف مسئولان مغتنم شمرده شود.
وی به آثار فرهنگی و اجتماعی پیاده روی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: جوانان ما با حضور در چنین راهپمائی هایی که توام با آگاهی و شعور است تمام خدعه های دشمنان را در به تحریف کشیدن اندیشه هایشان ناکام می گذارند.
بدری با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را نیز زنده نگهداشت و بیان کرد: شهدای مدافع حرم تداوم بخش راه شهدای کربلا هستند که فارغ از بعد زمانی و مکانی برای حفاظت از بارگاه ائمه سینه خود را سپر کرده و راه را بر هر گونه تجاوزی به حرمین شریفین بسته اند.
وی به پیام های موجود این پیاده روی عظیم اشاره کرد و افزود: وحدت، همبستگی و وفاق ملت های جهان در این راهپیمائی بزرگ بیش از پیش به نمایش گذاشته شده و بار دیگر نیرنگ های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام را نقش بر آب کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.