به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام افزود: مکتب عاشورا بهترین پیام ها را برای مقابله با ظلم جهانی، استعمار و استکبار دارد.
وی ادامه داد: استکبار ستیزی در مکتب عاشورا درس مهمی برای همه افرادی است که می خواهند با استکبار جهانی مبارزه کنند.
امام جمعه ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران با الهام گیری از مکتب عاشورا مقابل مزدوران نظام سلطه قیام و نظامی کهنسال را از بین برد و توانست نظامی مبتنی بر عدالت اجتماعی را در این کشور برقرار کند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: در طول 40 سال گذشته این نظام بخاطر پیروی از مکتب عاشورا و مبارزه با کفر و استکبار جهانی مورد هجمه های مختلف قرار گرفته اما آنچه انقلاب را از همه بحران ها عبور داده و امروز به نظامی مقتدر تبدیل شده پیروی از مکتب عاشورای امام حسین (ع) است.
وی اضافه کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که با هجمه های نظامی نمی تواند انقلاب را از پا دربیاورد به همین خاطر مولفه و عوامل پیروزی انقلاب را شناسائی و برنامه ریزی برای تخریب را شروع کرده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: از طرفی دشمنان روحانیت را به عنوان پرچمدار این نهضت نشانه گرفته و هجمه های سنگینی علیه آن به راه انداخته اند ولی باید بدانند با وجود گذشت سه دهه از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همچنان راه، اندیشه و افکار ایشان برای سلطه وحشت آفرین است.
لطفی اضافه کرد: تا زمانیکه فرهنگ عاشورا در این کشور حاکم است دشمنان علیرغم تمامی تبلیغات راه به جایی نخواهند برد ولی اگر این فرهنگ کمرنگ شود باید در انتظار هجمه های بیشتر دشمنان باشیم.
در این نشست همچنین نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت مالی برای احداث ساختمان دانشکده علوم قرآنی در این استان شد و ائمه جمعه و فرمانداران نیز پیرامون نیازهای فرهنگی، هنری و دینی در شهرستان های این استان مطالبی را ارایه کردند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.