به گزارش ایرنا، آیت الله مجید تلخابی روز دوشنبه در تجمع عاشورایی دانشگاهیان شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: دشمنان نظام اسلامی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به بزرگترین تهدید نرم در کشور تبدیل کرده اند که تنها راه مقابله با این توطئه، اشاعه فرهنگ اهل بیت و موازین قرآن کریم در جامعه است.
وی ادامه داد: نهضت ماندگار سیدالشهدا، مکتبی فکری و اخلاقی محسوب می شود که مردم با گرایش به این مکتب مسیر حق و باطل را به خوبی تشخیص می دهند.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مکتب عاشورا نمادی از دعوت مردم به امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و تنها هدف امام حسین(ع) در قیام خونین عاشورا برافراشتن پرچم حق و حقیقت است چرا که آن امام همام به خوبی می دانستند که مردم کوفه از ایشان حمایت نمی کنند و پایان کار برای امام حسین(ع) روشن بود.
وی ادامه داد: مسیر حق و باطل از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است اما مردم جوامع مختلف باید با گرایش به انبیا و اولیای الهی مسیر حق و حقیقت را انتخاب کرده و در راستای کسب تقوای الهی گام بردارند.
آیت الله تلخابی افزود: در یک شرایطی امام حسین(ع) با فدا کردن خود و اهل بیت خود ندای حق و حقیت را سردادن و در شرایطی نیز حضرت زهرا(س) پس از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و پیمان شکنی یاران به ظاهر نزدیک پیامبر اسلام خود را فدایی ساختن تا مظلومیت و در عین حال حقانیت اهل بیت(ع) برای همیشه در تاریخ جاویدان بماند.
وی در ادامه سخنان خود بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: چنانچه شبهه و یا سوالی در خصوص مسائل دینی و اعتقادی در بین نسل جوان وجود دارد باید با دعوت علمای بزرگ اسلام در کرسی های آزاد اندیشی حل و فصل شود.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش هالی در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.