به گزارش ایرنا، محمدرضا موالی زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بجنورد اظهار کرد: امسال همچون سال های گذشته، در همایش راهپیمایی اربعین، حماسه خلق شد و میلیون ها نفر از ایران و از سراسر جهان در این راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند که این عشق و اردات به امام حسین(ع) مثل مشعل فروزان روز به روز روشن تر می شود و دامنه آن توسعه می یابد.
وی افزود: امروز شاهد هستیم که راهپیمایی شکوهمند و دشمن شکن اربعین به یکی از نماد های قدرتمند جهان تشیع و اسلام بدل شده و نام امام حسین(ع) روز به روز دامنه بیشتر و طرفدار بیشتری و ارادتمند و عاشق بیشتری پیدا می کند و مرزها را در نوردیده است.
وی تاکید کرد: امروز نام و پیام حسین(ع) از مذهب به مذهب دیگر و از دین به دین دیگر منتقل می شود.
موالی زاده گفت :یک روزی دشمنان اسلام می خواستند نام حسین (ع) را در منطقه جغرافیایی خاصی از بین ببرند اما امروز پس از گذشت هزار و 400 سال عشق به امام حسین(ع) مرزها را در می نوردد و روزی می خواستند پیام عاشورا از منطقه ای جغرافیایی کوچک تمام شوند اما این پیام در تمام گیتی گسترده شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگر سخنان خود به سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در سال 91 گفت: در این سفر موضوع سبک زندگی برای نخستین بار مطرح شد و نقشه راه شورای فرهنگ عمومی بیان شد و امید می رود با تلاش مسئولان بتوانیم در این مسیر گام های موثری برداریم.
وی افزود: حب اهل بیت امروز به یک مولفه ارزشمند و بالنده و پرقدرت فرهنگ عمومی ما تبدیل شده و همانطور که خداوند فرموده است که قرآن بدون ذره ای تحریف تا ابد باقی می ماند و گزند و آسیب متوجه آن نمی شود، درباره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز این تضمین وجود دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: قرآن روز به روز مرزهای بیشتری می گشاید و حب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم روز به روز دامنه بیشتری در عالم هستی پیدا می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.