به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، استان هرمزگان در این ساعت ها سراسر حزن و اندوه، حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در عزای عظمای شهادت حضرت امام سجاد (ع)، سید ساجدین و کعبه آمال عارفان، عدالت طلبان و حق جویان سیاهپوش و محزون شده است.
آئین های سخنرانی، سینه زنی، روضه خوانی و مرثیه خوانی در شب و روز این عزای بزرگ در شکوه و عظمتی خاص در جای جای استان هرمزگان برگزار شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، بر سر و سینه زنان در عزای بزرگ مردی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
شیعیان، عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت بیرق عزای حضرت امام زین العابدین (ع) را در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرهای استان هرمزگان به اهتزاز در آوردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
مردم با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی، با پخش نذری و برپایی ایستگاه صلواتی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود به ساحت مقدس حضرت امام سجاد و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ابراز کردند.
اقامه عزای چهارمین ستاره فروزان و پر فروغ آسمان امامت و ولایت، امسال هم مظهر تجلی پیام و هدف جاوید نهضت دفاع از ولایت است و این همه دل عاشق که آمده و بر آستان آن حقیقت تا ابد جاوید، ادای احترام می کنند، نشان از این حقیقت صریح و روشن است.
حضرت علی بن الحسین، ملقب به سجاد و زین العابدین، روز پنجم شعبان سال 38 هجری یا 15 جمادی الاول همان سال، در مدینه دیده به جهان گشود و در روز 12 و یا 25 محرم سال 95 هجری در مدینه، به دسیسه هشام بن عبدالملک، مسموم شد و در سن 57 سالگی در مدینه طیبه به شهادت رسید.
امام سجاد (ع) در بدترین زمان از زمان هایی که بر دوران رهبری اهل بیت (ع) گذشت می زیست، در واقع امام (ع) محنت ها، رنج ها و دشواری های روزگار جد بزرگوارش امیرالمؤمنین (ع) را درک کردند.
امام سجاد (ع) سه سال پیش از شهادت امام علی (ع) متولد شد، وقتی دیده به جهان گشود، جدش امیرمؤمنان (ع) در خط جنگ جمل، مشغول جهاد بود و از آن پس نیز با پدرش امام حسین (ع) در محنت و گرفتاری های فراوان زمان وی شریک بود.
امام سجاد (ع) برای پیش راندن مسلمانان به سوی نفرت از بنی امیه و افزودن مبارزه جویی با آنان، تلاش های مؤثری داشت و هر گاه فرصتی به دست می آمد، مردم را بر ضد امویان تحریک می کرد و با احتیاط، برنامه حاکمان منحرف را تحت نظر قرار می داد.
امام (ع) برای آگاهی مردم، اسلوب دعا را به کار برد، به طوری که دعاهای آن حضرت، رویدادهای عصر و روزگار ایشان را تفسیر می کند.
صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد مشهور است، اثر بی نظیری است که در جهان اسلام، جز قرآن کریم و نهج البلاغه، کتابی به این عظمت و ارزش، پدید نیامده است که پیوسته مورد توجه بزرگان و علما باشد.
از دیگر آثار ارزنده به جا مانده از امام سجاد (ع)، مجموعه ای تربیتی و اخلاقی است به نام رساله حقوق که امام (ع) در آن وظایف گوناگون انسان در برابر خدا، خود و دیگران را با بیانی شیوا و گویا بیان کرده است.
7196/7408
خبرنگار: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.