به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، با پرچم های ˈلبیک یا حسین مظلوم و یا ابوالفضل العباس ، جامه عزا بر تن کرده و سیاه پوش در قالب دستجات سینه و زنجیر زنی در خیابان ها عزاداری می کنند.
حضور نوجوانان و جوانان با پای برهنه و پیشانی بندهای یا حسین(ع)، یا فاطمه زهرا(س)، یا علی اصغر و یا علی اکبر و نیز سایر قشرهای مردم، به دسته های عزاداری سیدالشهداء جلوه ای خاص بخشیده است.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر استان حاکی از حضور پرشور و شعور مردم در اماکن مقدسه و زیارتگاه هاست؛ بقعه فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) در مرکز شهر رشت و دانای علی در محله چمارسرا، سید جلال الدین اشرف در شهر آستانه اشرفیه، دو بقعه امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحق در شهر شفت و امامزاده هاشم در جاده رشت - تهران پذیرای خیل عزادارانی است که با حضور در این زیارتگاه ها ، قلب خود را به عشق حسین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) پیوند زده اند.
هم اکنون صدای سنج و طبل سوگواری دستجات هیات های مذهبی از هر گوشه این مرز و بوم به گوش می رسد و دل عاشقان اهل بیت (ع) را با خود به نینوا می برد.
همچنین آیین های ویژه ای در روستاهای گیلان به مناسبت ایام محرم در این دهه اجرا شده که این آیین ها امروز به اوج خود رسیده است.
به گزارش ایرنا، سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شب گذشته با حضور در مساجد و تکایا مراسم شب عاشورا را تا اذان صبح برپا کرده و سپس به اقامه نماز پرداخته و خود را آماده عزاداری در روز عاشورا کرده اند.
همچنین مردم ماسوله، هزار هزار روانه بقعه عون بن محمد بن علی (از نوادگان حضرت علی(ع)) شدند و آیین علم بندی را با بستن پارچه های سبز و سیاه رنگ به علم، اجرا کرده و به سوگواری پرداختند.
گیلان در روز عاشورا یکصدا فریاد یا حسین (ع) سر می دهد تا مگر لبیکی باشد به ندای ملکوتی امام که فرمود هل من ناصر ینصرنی.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.