به گزارش ایرنا از چند روز مانده به آغاز ماه مبارک شعبان، ماه پر از جشن و ولادت، دوستداران اهل البیت(ع) که در نظر داشتند در این ماه برنامه و کارناوال شادی داشته باشند، شروع به آماده سازی برنامه ها و برگزاری خیمه در معابر و حاشیه خیابان ها و میادین کردند.
این امر توسط مساجد مبترک به نام مبارک و ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت قائم آل محمد(ص) چشم گیر تر است و هم اکنون اکثر مساجد و معابر بیجار چراغانی شده و اقدام به اجرای برنامه های خاص می نمایند.
سمت و سوی همه این آیین های شاد و خجسته برای برگزاری بزرگترین جشن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت امام مهدی (عج) است.
امام جماعت مسجد حضرت سید الشهداء گفت: انسان کامل و وارسته در برخی ابعاد شخصیتی و اعتقادی از جایگاه علمی و مذهبی و معنوی خاصی برخوردار است که در کمتر کسی یافت می شود و یا هرگز یافت نمی شود.
حجت الاسلام برزگر افزود: در میان همه انسان های کامل در طول تاریخ، 14معصوم(ع) در اوج این کمال و اقتدار معنوی قرار دارند و در میان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بعضی از آنان به دلایلی از برجستگی ویژه ای برخوردار هستند که حضرت امام حسین(ع) یکی از آنها است.
وی ادامه داد: سؤال مهم این است که چرا امام حسین(ع) از این ویژگی منحصر برخوردار شده اند و او کیست که تمام دنیا و انسان های با وجدان و آگاه را در ولادتش شاد و مشعوف و در شهادتش گریان و نالان خود ساخته است.
این واعظ پیشکسوت که بیشتر عمر خود را در خدمت مجالس حضرت اباعبدالله بوده است خاطرنشان کرد: دشمنان اعتراف کرده اند که تمام زحمات و تلاش های آنها در طول سال و توطئه ها و دشمنی های آنها در 10روز اول ماه محرم و ایام عاشورا نقش بر آب می شود.
آئین های مختلفی در مساجد شهر بیجار برگزار می شود که محور اصلی این آئین ها در 2 مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت قائم(عج) است.
خمیه مردمی در جنب میدان آیت الله فاضل برگزار شده است که در نوع خود و برنامه های در دست اجرای آن کم نظیر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی در رابطه با نحوه برگزاری این آئین ها به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران این برنامه ها قبل از اجرای مراسم، مجوز فعالیت گرفته اند ولی به نظر میرسد، بعدا برنامه هایی به آن اضافه نموده اند که نیاز به مدیریت بیشتری دارد.
حجت الاسلام مختارنیا به مشکلات پیش روی برنامه در فضای باز پرداخت و اظهار کرد: تلاش می کنیم به نحو شایسته تری این برنامه ها برگزار شود.
وی ادامه داد: ممکن است در هنگام اجرا و شلوغی مراسم، اشتباهاتی روی دهد که مدیران و متولیان باید مواظب باشند از حدود الهی خارج نشود.
*در شهر بیجار حدود 22 مسجد، تکیه و مکان مذهبی در قالب هیات های عزاداری و برگزاری ادعیه فعال هستند.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.