حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در مسجد جامع ابرکوه با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: مجالس و مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) را در شان اهل بیت (ع) برگزار کنید و آموزه های دینی و سیره اخلاقی و رفتاری اهل بیت (ع) را به مردم بویژه جوانان انتقال دهید.
وی عزاداری برای امام حسین (ع) را عبادت خواند و اظهار کرد: بعضی مسایل خرافی نباید در آیین های عزاداری آورده شود و به مسئولان هیات های عزاداری هم توصیه می شود نظارت بیشتری داشته باشند.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: حفظ و حراست از ارزش های دینی، احیای امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا بود، زیرا عاشورا تجسم عینی از تقابل حق با باطل و آیینه تمام نمای ایمان و ایثار و جلوه گاه خصائص رحمانی است.
وی یاد آورشد: عاشورا اثر بخش ترین زمان برای تاریخ بشریت است که به پهنای تاریخ حیات بشریت گستره دارد.
حسینی با بیان اینکه امام حسین (ع) عاشق نماز بود و به اقامه این فریضه الهی در اول وقت تاکید می کردند، افزود: نماز اول وقت را آن هم با جماعت و برپایی نماز ظهر عاشورا که در میدان امام حسین(ع) ابرکوه اقامه خواهد شد توجهی ویژه داشته باشید.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: امام حسین (ع) یکی از اهدافشان در عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، باید در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش جدی شود.
حسینی با تاکید به برگزاری آیین های عزاداری سنتی تصریح کرد: باید در عزاداری ها فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را به نسل جوان جامعه انتقال داد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047 * خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.