حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه 'از کربلای سرخ حسینی تا کربلای سبز بصیرت' در مراغه با اشاره وجود برخی انحرافات و بدعت ها در عزاداری امام حسین (ع) افزود: شبکه های بیگانه با سو استفاده از برخی بدعت ها در برگزاری عزاداری شیعیان به ویژه در ایام محرم، درصدد خدشه وارد کردن و تضعیف اهداف بزرگ و متعالی نهضت عاشورا در بین امت اسلامی هستند.
وی ادامه داد: با برپایی نمایشگاه های فرهنگی و دینی که برگرفته از منابع معتبر اسلامی و دینی بوده، می توان جلوه ای از واقعه عظیم و نهضت عظیم عاشورا را به نمایش گذاشت.
طالعی اضافه کرد: تاثیر معنوی چنین نمایشگاه هایی به دلیل به تصویر کشیدن صحنه هایی از عاشورا به مراتب تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطبان در برابر هجمه عظیم بدعت ها دارد.
وی گفت: هرگونه افراط، تفریط و تحریف عزاداری های ایام محرم نه تنها بیانگر عظمت سیره ائمه اطهار(ع) نبوده بلکه آسیب و ضربه سنگینی به دین مبین اسلام وارد می کند.
فرمانده پایگاه حضرت مسلم بن عقیل (ع) به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه فرهنگی و مذهبی در ایام محرم نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه با تبعیت از شعار 'من انقلابی هستم' رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.
عبدالله کنعانی افزود: اجرای روضه به روایت تصویر، پیشگیری از بدعدت ها و انحرافات، آشنایی با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین در قالب جلوه های بصری، احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف این نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، همچنین هر شب با حضور علمای این شهرستان، جلسات پرسش و پاسخ و جواب گویی به شبهات در کنار نمایشگاه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه 'از کربلای سرخ حسینی تا کربلای سبز بصیرت' به همت بسیجیان پایگاه حضرت مسلم بن عقیل تا دوازدهم محرم دایر است و علاقه ‌مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا12 شب از این نمایشگاه بازدید کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و هرساله پذیرای سوگواران حسینی در ایام محرم از سراسر کشور است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.