همزمان با اولین روز هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری، شرکت آزاد راه تهران – پردیس با مشارکت و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عملیات نهال کاری در حاشیه آزاد راه تهران- پردیس به طول 40 کیلومتر در دوسمت آزاد راه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه مراسم آغاز نهال کاری، طاهری مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران- پردیس گفت: این اقدام در راستای ایجاد فضای سبز و محیط زیبا و چشم نواز و فضایی برای نشاط مسافرانی است که از کلانشهر تهران خارج و یا به آن ورود می‌کنند انجام می‌شود.
 
علی کیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، کاشت نهال در حاشیه آزاد راه تهران – پردیس را نیز امری لازم خواند و گفت: با اقدامات صورت گرفته در شورای برنامه ریزی استان سالانه 6 هزار هکتار بر فضای سبز استان تهران اضافه می‌شود که 1500 هکتار سهم منابع طبیعی، 1500 هکتار سهم شهرداری و 3000 هکتار باید از سوی دیگر دستگاه‌ها و نهاد ها ایجاد شود.
 
ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این مراسم گفت: نهال کاری در حاشیه بزرگراه‌ها بدلیل ایجاد فضای سبز و محیطی مفرح می‌تواند حاشیه امنیت برای جلوگیری از کولاک، توفان و بوران باشد و عزم همگانی ما باید برای حفاظت از منابع طبیعی باشد.
 
ناصر مقدسی همچنین افزود: در هفته منابع طبیعی امسال 12 میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته می‌شود..
 
 وی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه سطح جنگل‌های کشور 800 هزار هکتار گسترش پیدا می‌کند.
 
وی گفت: ایجاد پروژه‌های عمرانی از چالش‌های منابع طبیعی است و اگر برای ایجاد طرح‌های عمرانی و عمومی توجیهات زیست محیطی وجود داشته باشد ما می توانیم هم اشتغال پایدار و هم صنایع و جنگل سالم داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.