محمدحسن کردستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام 20 پروژه منابع طبیعی با اعتبار 167 میلیارد و 861 میلیون ریال افتتاح وعملیات اجرایی 13 پروژه با اعتبار 75 میلیارد و 500 میلیون ریال در منطقه جنوب کرمان آغاز می‌ شود.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح پنج پروژه عملیات سنگی ‌ملاتی با اعتبار 15 میلیارد و 185 میلیون ریال در سطح یک‌ هزار و 739 هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی مناطق گلاشگرد شهرستان فاریاب، دهکهان شهرستان کهنوج، چاه ‌شور شهرستان منوجان و حسین‌ آباد بلوک شهرستان جیرفت به بهره‌ برداری می‌ رسد.
کردستانی تصریح کرد: همچنین چهار پروژه عملیات، سنگی‌ گابیونی در سطح بیش از 462 هکتار از عرصه‌ های منابع طبیعی مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد با اعتبار پنج میلیارد و 820 میلیون ریال و پنج پروژه مدیریت هرزآب در سطح یک‌ هزار و 383 از منطقه جنوب کرمان با اعتبار 6 میلیارد و 200 میلیون ریال افتتاح می ‌شود.
وی افزود: 2 پروژه عملیات مالچ ‌پاشی توام با نهال ‌کاری در راستای مقابله با بیابانزایی در سطح 800 هکتار از شهرستانهای رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار 125 میلیارد ریال و چهار پروژه نهال‌کاری مناطق بیابانی در 600 هکتار از شهرستان‌ های عنبرآباد، رودبار و قلعه‌گنج با اعتبار 15 میلیارد و 656 میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل افتتاح هستند.
کردستانی گفت: پنج طرح عملیات سنگی‌ ملاتی در سطح بیش از چهار هزار و 848 هکتار از مناطق چاه‌شور شهرستان‌ منوجان، دهکهان شهرستان‌ کهنوج، رمون شهرستان‌ جیرفت، گلاشگرد شهرستان‌ فاریاب و رمشک شهرستان‌ قلعه‌گنج با مبلغ 38 میلیارد و 800 میلیون ریال کلنگ‌زنی می ‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: همچنین در ایام مبارک دهه فجر طرح دیوار ساحلی سنگی‌ ملاتی در یک ‌هزار و 118 هکتار از منطقه حسین‌آباد اسفندقه شهرستان جیرفت با ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال کلنگ ‌زنی می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه 2 طرح عملیات سنگی ‌گابیونی به مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح 783 هکتار از مناطق رمون شهرستان جیرفت و نکوگان شهرستان عنبرآباد کلنگ‌ زنی می‌ شود افزود: کلنگ‌ زنی یک طرح توسعه جنگل با بذر نیز در سطح 150 هکتار از عرصه ‌های منابع طبیعی شهرستان جیرفت با ارزش ریالی یک میلیارد و 650 میلیون انجام می‌ گیرد.
کردستانی از کلنگ ‌زنی یک طرح عملیات خاکی در سطح یک‌ هزار و 170 هکتار از عرصه ‌های منطقه عباس‌ آباد اسفندقه شهرستان جیرفت با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ طرح عملیات خاکی و تثبیت سرریز سنگی‌ ملاتی نیز در سطح پنج هزار و 206 هکتار از منطقه زهکلوت شهرستان رودبار با ارزش ریالی 14 میلیارد و 800 میلیون ریال زده می‌ شود.
وی گفت: همچنین 2 پروژه توسعه جنگل با نهال در سطح 14 هکتار از شهرستان فاریاب و 12.5 هکتار از شهرستان کهنوج با اعتبار 350 میلیون ریال در شمار طرح‌ های کلنگ‌ زنی شده، همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری هستند.
کردستانی با بیان این مطلب که علاوه بر حراست از عرصه‌های منابع طبیعی باید در بحث ممیزی و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات قانونی نیز دقت لازم صورت گیرد، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح کاداستر برای بیش از 500 هزار هکتار از اراضی ملی در سال جاری سند مالکیت تک‌برگ صادر شده است.
هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.