علینقی حیدریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا این طرح ها را شامل 2 بخش بیابانی و آبخیزداری اعلام کرد و افزود : طرحهای آبخیزداری در هشت شهرستان استان 49 هزار مترمکعب مانند احداث بندهای سنگ و ملات انجام شده است.
وی اظهارداشت : از مجموع طرح های آماده بهره برداری، 9 طرح مربوط به بیابان زدایی بوده که در یکهزار و 380 هکتار از عرصه های بیابانی سمنان اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح های بیانزدایی درهفت شهرستان‌ استان اجرایی می‌شود و در مهدی شهر به دلیل نبود عرصه های بیابانی طرحی در این حوزه اجرا نشده است.
حیدریان تصریح کرد : هدف از اجرای این طرح‌ها حفظ منابع پایه آب و خاک، توسعه اقتصادی، اجتماعی، بهبود اقتصاد بهره‌برداران و کمک به ایجاد رونق در بخش کشاورزی این استان است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد : کمربند حفاظتی، جنگل کاری و توسعه درختکاری، ایجاد بوستان روستایی، تولید نهال، احداث پارک جنگلی با مشارکت شهرداری ها، طرح ترسیب کربن، مدیریت پایدار منابع آب و خاک حبله رود از طرح‌های عمرانی این اداره کل است که درحفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و توسعه پایدار تاثیرگذار است.
حیدریان اضافه کرد : امسال با توجه به راهبردهای اقتصاد مقاومتی، کاشت باریجه در پنج هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان سمنان پیش از زمان تعیین شده انجام شده است.
به گزارش ایرنا ، در دهه فجر 95 در استان سمنان 485 طرح با بیش از 2 هزار و 270 میلیارد ریال بهره برداری شد و عملیات اجرایی 64 طرح با بیش از 220 میلیارد تومان آغاز شده است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.