رضا عظیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل عملیات سنگ و ملات و سرریز، کابیون‌بندی، خشکه چین و عملیات خاکی تراکمی با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در بخش های مختلف منابع طبیعی در شهرستا‌ن‌های تفرش، ساوه، زرندیه، خمین، شازند و اراک به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها ضمن حفظ و حراست از منابع آبی استان، زمینه اشتغال موقت برای 2 هزار نفر روز در استان مرکزی فراهم شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ مرکزی بیان کرد: جلوگیری از بروز فرسایش، کنترل رسوب، پیشگیری از وقوع سیلاب، حفظ آب و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی برای تقویت قنوات از جمله اهداف اجرای این طرح ها بوده است.
عظیمی گفت: تقویت چشمه‌سارها، جلوگیری از خطر سیل‌گیری مناطق پایین ‌دست، توسعه بخش کشاورزی و تامین آب برای گونه‌های مرتعی از دیگر اهداف بهره برداری از این طرح ها بوده است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.