به گزارش ایرنا، 13 آبان سالروز سه رخداد مهم از جمله سالروز تبعید امام، کشتار دانش آموزان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی است که در تاریخ به ثبت رسیده و به نمادی از استکبار ستیزی در ایران اسلامی تبدیل شده است.
شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه و رویکرد ملت ایران فقط یک شعار نیست بلکه به یک فرهنگ استکبارستیزی تبدیل شده است که نشان از ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی این ملت در مقابل نظام های استکباری دارد.
هر کدام از رویدادهای 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود که یکی از پیام های مهم این سه رویداد مهم، مبارزه با مستکبران عالم و مقابله با ظلم و بی عدالتی است که ریشه این پیام ها در فرهنگ قرآنی و فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه گفت: ملت ایران با برپایی راهپیمایی 13 آبان در صددند در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت کنند و جنایات و بدعهدی های آمریکا را تبیین کنند.
خسرو ساکی افزود: دانشجویان و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه با معلمانشان در این راهپیمایی مهم شرکت می کنند .
وی با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال به صورت متمایز از سالهای قبل برگزار می شود، یاد آور شد: یکی از دلایل تفاوت ها ی این مراسم به سخنان ترامپ و برانگیخته شدن حس و خشم انقلابی مردم بر می گردد.
وی بیان کرد: اقدامات آمریکا و نظام استکباری و سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا موجب تمایز راهپیمایی 13 آبان نسبت به سال های گذشته می باشد.
وی اضافه کرد: ترامپ با ایراد سخنان سخیفانه خود می خواست عکس العمل ملت ایران را آزمایش کند که حرکت رئیس جمهوری آمریکا با عکس العمل همه اقشار مردم و مسئولان روبرو شد و حتی هم پیمانان آمریکا نیز در رابطه عکس العمل نشان دادند.
وی تاکید کرد: هر زمانی که در مقاطع مختلف شاهد تندروی و بد خلقی نسبت به نظام جمهوری اسلامی از سوی بیگانان بودیم ملت ایران با سلایق مختلف اعلام مخالفت کردند که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اظهار کرد: در 13 آبان امسال بار دیگر غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد که موجب همبستگی بیشتر آنان در مقابل استکبارگران می شود.
وحید یعقوبی با بیان اینکه 13 آبان متعلق به قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است اظهار کرد: این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.
وی با اشاره به اینکه یکی از توطئه های اخیر آمریکا اهانت و توطئه دشمن نسبت به سپاه پاسداران به عنوان نهادی ارزشی است ، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی و پاسدار امنیت و اقتدار نظام است.
خواهر شهید فهمیده و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج نیز گفت: حضور مردم در آیین راهپیمایی 13 آبان نشانه یکی بودن ما در مقابله با آمریکا و اعلام وحدت در حمایت از سپاه ایثارگر و فداکار، آرمانهای شهدا و در حقیقت پاسخی به حرف‌های بی خرد ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.
فرشته فهمیده اظهار کرد: آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد.
وی بیان کرد: ایران مبتنی بر استقلال است و این آرمان انقلاب مورد استقبال برخی کشورها از جمله آمریکا نیست و از این رو با ما دشمنی می کنند.
وی با اشاره به اینکه راز و رمز توسعه و پیشرفت کشور در فضای امنیت پایدار، وحدت رویه، همدلی و قانون مداری محقق می شود، یادآور شد: در راهپیمایی 13 آبان ملت ایران حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام می کنند و جواب جریان سازی های استکبار را می دهند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: مردم ما در این راهپیمایی جواب جریان سازی های نظام استکبار را در مورد مسائلی از جمله مذاکره مجدد در باره برجام، تهدید سپاه و استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس را با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز سیزدهم آبان به مستکبران می دهند.
مراد مالمیر با بیان اینکه در تقویم رسمی کشور روز سیزدهم آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: شعارها و فریادهای 13 آبان روز آزادی خواهی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران در برابراستکبار و زورگویان عالم باشکوه تر ازهمیشه طنین انداز می شود.
وی بیان کرد: 13 آبان تقویت حس همگرایی، هم افزایی، انسجام و وحدت در مقابل ظالمان و مستکبران را در بین ملت ایران بیشتر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این روز یادآور سه حرکت بزرگ تاریخی از جمله تبعبد حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط رژیم طاغوت، تسخیرلانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و به شهادت رساندن جمعی از دانش آموزان در اعتراض به سلطه گری استکبار جهانی است.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش البرز هم گفت: اساس شکل گیری روز 13 آبان به عنوان نقطه عطف پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
مجتبی آمر کاشی اظهار کرد: : حضور پرشور وحماسی مردم در این روز نشان از ولایتمداری، پایبند بودن مردم به آرمان های انقلاب و امام راحل، نظام، رهبری و ظلم ستیزی دارد.
وی تصریح کرد: در جهان تهدیدهای آمریکا به نظام و ملت ایران افزایش یافته است لذا از قشرهای مختلف مردم دعوت می‌شود، برای حضور در راهپیمایی حضور فعالی داشته باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به سخنان سخیف دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و سرمداران این کشور علیه برجام ، سپاه و ایران ، مراسم 13 آبان امسال متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: 13 آبان به ‌دلیل در بر داشتن سه رویداد مهم تاریخی، از جایگاهی ویژه برخوردار است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 توسط رژیم ستمشاهی، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به دخالت‌های آمریکا در ایران، در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) در سال 1358از جمله رویداد های بزرگی است که این روز را به یوم الله تبدیل کرد و در اذهان مردم ماندگار شد.
مسعود مهران نیا تصریح کرد: با توجه به دشمنی آمریکا با ملت ایران و اقدام خصمانه دولت نو محافظه کار این کشور که با کارشکنی در روند اجرای درست موافقت نامه هسته ای و تصویب تحریم های جدید علیه ایران، مقابله با منافع ملی ایران و تهدید جمهوری اسلامی به شیوه های مختلف در دستور کار قرار داده است و هر روز نیز بر دامنه اقدامات خصمانه خود علیه انقلاب می افزاید لذا توجه ویژه به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی 13 آبان را نماد تقویت روحیه استکبار ستیزی ایران است دانست و خاطر نشان کرد: تقویت روحیه استکبار ستیزی یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه اسلامی از طریق برگزاری با شکوه مراسم راهپیمایی است که همه باید در آن شرکت کنیم و ندای مرگ بر آمریکا سر دهیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نظر آباد نیز گفت : راهپیمایی 13 آبان زمینه ساز ارتقا آگاهی و شناخت مردم به ویژه نسل جوان نسبت به توطئه های خصمانه آمریکا در مقابله با انقلاب به ویژه سیاست های جدید این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران می شود.
محسن شهبازی سرور بیان کرد: تبیین چرایی شعار استراتژیک و مهم مرگ بر آمریکا برای عموم مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان از اهداف دیگر برنامه های 13 آبان در ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه 13 آبان نماد ی از وحدت و همدلی ملت ایران را به تصویر می کشد، اضافه کرد: اهمیت مراسم راهپیمایی 13 آبان امسال بیش از گذشته است و مردم ایران در این روز با حضور گسترده خود یاوه گویی استکبارجهانی که در راس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد را می دهند.
رئیس انجمن اسلامی معلمان استان البرز نیز 13 آبان را همایش همدلی، همسویی و همگرایی مسئولان نظام و در مجموع وحدت ملی در ایران دانست.
منوچهر اتابکی بیان کرد:در شرایط حاضر پشتوانه مردمی نظام، دلیل وحشت آمریکا از ایران است که در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی باید از کشور حمایت شود.
وی بیان کرد: شایسته است که امسال نیز همچون سالهای قبل این مراسم با پشتوانه مردمی به رخ دشمنان نظام و کشور کشیده شود.
وی تاکید کرد: فرهنگیان استان البرز از همه مردم ایران به ویژه البرز نشین ها برای حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان دعوت می کنند زیرا در این روز بار دیگر می خواهیم به جهانیان اعلام کنیم خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و تا ابد نام فارس برآن باقی می ماند و همچنین ما ملت ایران از کشورمان تا پای جان دفاع می کنیم.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.