به گزارش خبر آنلاین و به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه شورای اداری استان البرز که پیش از ظهر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد؛ با اشاره به اینکه در 29 اردیبهشت ماه امسال 2 انتخابات با شکوه را خواهیم داشت افزود: این رویداد بزرگ در جمهوری اسلامی نشان دهنده قدرت و اقتدار مردم همیشه در صحنه ایران است.
وی با بیان اینکه اکنون تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده ادامه داد: در این رابطه فردا میزبان یکی از کاندیداها در استان البرز خواهیم بود.
حقیقی گفت: 16 اردیبهشت ماه امسال آخرین فرصت اعلام نظر شورای شهرستان و شورای ناظران استان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر است و از 18 تا 20 اردیبهشت نیز اسامی نهایی اعلام شده و از 21 اردیبهشت تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در 6 شهر استان البرز انتخابات شورای شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود افزود: از هفته گذشته مانور انتخابات تمام مکانیزه برای آشنایی مردم با این روند و رفع اشکالات و ابهامات احتمالی از سوی مسئولان اجرایی شده که از این طریق مردم به صورت نمادین به فوتبالیست ها رای می دهند.
پوشش مخابراتی سراسر استان رفع نقص می شود
اینن مسئول اضافه کرد: از 25 فرآیند برگزاری انتخابات 24 مورد به صورت مکانیزه برگزار می شود از این رو پوشش مخابراتی مد نظر است و تاکنون نواقص و اشکالات در این رابطه برطرف شده و تنها 2 روستا با موانعی جزئی مواجه هستند که رفع آن نیز در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه مردم می توانند در روند برگزاری انتخابات یار و همراه برگزار کنندگان باشند گفت: برای تحقق این منظور شماره تلفن، نمابر و آدرس پست الکترونیکی اعلام شده و افرادی نیز برای پاسخگویی مستقر شده اند.
حقیقی افزود: در شرایط کنونی برخی اقدامات و اطلاع رسانی ها از طریق مراجع غیر رسمی صورت می گیرد که به دور از واقعیت است بنابراین از این طریق به اطلاع می رساند که تمامی اخبار معتبر و صحیح از طریق استاندار البرز، رییس و دبیر ستاد انتخابات استان البرز در خصوص روند انتخابات اطلاع رسان یخواهد شد.
وی با اشاره به لزوم پشتیبانی و تامین تجهیزات و امکانات برای برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: بر این اساس مدیران موظف هستند که تمامی امکانات مورد نیاز برای این امر را در چهارچوب قوانین فراهم کنند.
رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: شاهد تبلیغات زود هنگام از سوی برخی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا هستیم که این امر خلاف قانون بوده و از سوی مسئولان مربوطه به جد رصد می شود بنابراین از شهرداران انتظار می رود پیرامون این موضوع دقت نظر بیشتری داشته و تابع قانون باشند.
پیگیری تخلفات نامزدهای انتخاباتی به جد در دستور کار است
وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است افزود: از کاندیداها انتظار می رود همکاری های لازم را داشته و از تخلف خودداری کنند چراکه در صورت تکرار این موارد مکلف به برخورد جدی و قانونی با آنها هستیم.
حقیقی ادامه داد: فعالیت تبلیغاتی از هر میزی و هر وسیله ای که جنبه دولتی و یا رسمی داشته باشد علیه یا له هر نامزدی ممنوع است و تمامی فرمانداران مکلف به رصد این موضوعات هستند همچنین فعالیت های کارمندان و مدیران دولتی برای نامزد خاص در ساعات اداری ممنوع است.
وی با بیان اینکه همه فرمانداران مکلف به اختصاص مکان هایی به کاندیداها برای ایجاد ستاد تبلیغات هستند گفت: هر گونه تبلیغات خارج از موعد مقرر از سوی رسانه ها خلاف قانون بوده و در صورت تخلف پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.
این مسئول افزود: هر گونه دیوار نویسی و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی همچنین استفاده از بلند گوهای سیار خارج از ستاد ممنوع بوده و جرم است و تمامی تبلیغات و فعالیت های کاندیداها رصد می شود.
وی اضافه کرد: اعلام نظر اشخاص در خصوص تایید یا رد صلاحیت کاندیداها وجاهت قانونی ندارد و این امر به صورت کتبی به نامزدها اعلام خواهد شد.
حقیقی گفت: برگزاری هر گونه راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در پارک ها و مکان های عمومی بدون مجوز های لازم ممنوع است همچنین سمن ها و تشکل های غیردولتی توسط افراد علاقمند به اجتماع تشکیل شده و نمی تواند از جایگاه حقوقی خود وارد انتخابات شود و در خصوص داوطلب خاص تبلیغات انجام دهد.
انتخابات در 1283 شعبه اخذ در سراسر استان برگزار می شود
وی با اشاره به اینکه تبلیغات برای شخص با تبلیغات برای بستر سازی مشارکت عمومی متفاوت است افزود: سال 92 تعداد کل شعب در انتخابات ریاست جمهوری هزار و 161 شعبه بوده و در این دوره به هزار و 283 شعبه رسیده که از این تعداد هزار و 235 شعبه ثابت و 48 شعبه سیار است.
این مسئول با بیان اینکه انتخابات تمام مکانیزه در 238 در 6 شهر استان البرز برگزار می شود اضافه کرد: در این رابطه نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
حقیقی با اشاره به اینکه جاری کردن ارکان انتخابات هدف اصلی برگزار کنندگان است گفت: برگزاری انتخاباتی سلامت، عادلانه و بدور از مصامحه با افراد خاص مد نظر است که با تمام قوا اجرایی خواهد شد.
وی افزود: باید امانت دار آرا مردم باشیم و در این راه از تمامی آحاد مردم و مسئولان انتظار می رود که تماشاچی نبوده و هر کس به سهم خود در این رویداد بزرگ سهیم باشند.
معاون استاندار ادامه داد: هدف اصلی برگزاری انتخابات ارتقا انسجام، منافع و مصالح ملی است تا با اجرایی شدن این امر مقوم های انتخابات شامل اعتماد، رضایت و مشارکت در کشور جاری شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638286
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.