به گزارش ایرنا، اولک چسنوف روز شنبه در آئین بازدید از مدرسه دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج و سپس در نشست با مسئولان وزارتخانه ای - استانی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در این مدرسه افزود: من خیلی خوشحال هستم که می بینم دانش آموزان و معلمان در مدارس ایران به مسائل آموزشی این همه اهمیت می دهند.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در مدارس ایران هر کدام نسبت به نکات آموزشی از توانایی بالایی برخوردار هستند که ما این توانایی را به صورت نمادین در مدرسه دخترانه ای که امروز برای بازدید آمده ایم به خوبی مشاهده کردیم.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان مدارس ایران اطلاعات بالایی در حوزه بهداشت و سلامت دارند یاد آور شد: دانش آموزان در مدارس به گونه ای آموزش دیده اند که از بیماری های غیر واگیر شناخت کامل دارند .
معاون سازمان بهداشتی جهانی تصریح کرد: من مطمئن هستم که دانش آموزان در مدارس ایران هرآنچه را که می آموزند به خانواده خود و اطرافیان انتقال می دهند.
وی یادآور شد: دانش آموزان در ایران باید به خانواده هایشان انتقال دهند که سیگار نکشند و از غذای سالم در وعده های غذایی استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به روند آموزش بهداشت و سلامت در مدارس ایران به روش های مختلف آموزشی پرداخت و یاد آور شد: فعالیت های زیبا آموزشی همراه با هنر ایرانی و بکارگیری روش های انگیزشی در کلاس های درس نقش موثری در شناخت دانش آموزان و والدین آنها نسیت به نکات بهداشتی - سلامتی داشته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از حضور معاون سازمان بهداشت جهانی و هیئت همراه نسبت به بازدید از اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس البرز از جمله مدرسه دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج اظهار کرد: رویکرد آموزش ها در دو حوزه بهداشت و سلامت با تعامل مثبتی در حال انجام است.
فرشید علیزاده بیان کرد: سیاست های دفتر سلامت در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در مسیر اگاهی بخشی به جامعه هدف (دانش آموزان و والدین ) است لذا با انعقاد تفاهم نامه های کاری در این راه که موجب ارتقاء سلامت جامعه می شود حرکت می کنند.
وی یاد آور شد: آموزش در دو بخش بهداست و سلامت در همه مدارس ایران از جمله در استان البرز در طول سال تحصیلی در قالب برنامه های مختلف به دانش آموزان و والدین آموزش داده می شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز در این نشست گفت: حضور مسئولان جهانی ، کشوری و استانی در برنامه بازدید امروز از مدرسه دخترانه حضرت زهرا (س) یک افتخار است که این مهم نشان از توجه به بخش مسائل آموزشی - بهداشتی دارد.
قاسم پوستین دوز یاد آور شد: همت والای معلمان و مجریان سفیران سلامت در مدارس قابل تحسین است زیرا دانسته های علمی دانش آموزان در سطح بالایی قرار دارد.
وی اضافه کرد: مدرسه دخترانه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت در بخش مراقب سلامت دارای درجه 5 ستاره ای است و در طرح سفیران سلامت در مدارس نیز در ردیف برتر قرار دارد.
لازم به ذکر است دانش آموزان منتخب طرح سفیران سلامت در این مدرسه برای بازدید کنندگان سرود جهانی سفیران سلامت را به دو زبان فارسی - انگلیسی را همخوانی و سوگندنامه سفیران سلامت را نیز قرائت کردند.
در این آئین تعدادی از دانش آموزان سفیر سلامت به زبان انگلیسی به ارائه مقاله در زمینه انواع بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت و فشار خون و ... پرداختند.
این هیات بازدید کننده در کلاس های درس این مدرسه حضور پیدا کردند و با انجام نرمش بر ورزش بعنوان مهمترین عامل رمز سلامتی در جامعه یاد کردند.
در مدرسه دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای دانش آموزان این مدرسه در زمینه بهداشت و سلامت دانش آموزان و خانواده ها برپا شده بود.
البرز 437 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده:محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.