به گزارش ایرنا، استاد صالح اطهری فرد روز چهارشنبه در آئین آغاز طرح آموزش قرآن فرآیندی که در آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج برگزار شد افزود: مهمترین چالش ها و آسیب های قرآن کریم مربوط به رسم الخط قرآن و نبود وحدت رویه در چاپ قرآن در بین کشورهای اسلامی است.
وی اظهار کرد: قرار گرفتن قرآن در ردیف سایر دروس در مدارس از مهمترین دلایلی است که با عث کم توجهی به این کتاب آسمانی شده است.
وی از ضعف سواد قرآنی اولیای دانش آموزان ،کم توجهی برخی از مدیران مدارس نسبت به آموزش قرآن ، استفاده نکردن از روش پلکانی برای تدریس قرآن در پایه ها و مقاطع تحصیلی و پایین آمدن انگیزه دانش آموزان به عنوان دیگر چالش ها و مشکلات این کتاب آسمانی در جامعه یاد کرد.
استاد و قاری بین المللی قرآن کریم کم توجهی به مخارج حروف و لحن مناسب در روخوانی و روانخوانی قرآن ، به کارگیری دبیران کم تجربه یا غیرمتخصص را از جمله مهمترین مشکلات قرآنی در کشور برشمرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج نیز در این آئین گفت:دوره توانمندسازی دبیران قرآن دوره اول متوسطه در قالب طرح قاف 'قرآن آموزی فرایندی' با حضور استاد و قاری بین المللی قرآن کریم و مشاور قرآنی در سالن نگین البرز را آغاز کردیم که امیدواریم اجرای این طرح نتایج ارزشمندی را در حوزه علوم قرآنی به همراه داشته باشد.
عبدالکریم رستمی با اشاره به آموزش بهینه قرآن کریم در مدارس این ناحیه اظهار کرد: با عنایت به جایگاه قرآن و قرآن آموزی و نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، کارگروه آسیب شناسی تدریس قرآن در مدارس این ناحیه تشکیل شده است.
وی بیان کرد: این دوره نیز با هدف توانمندسازی و بروز رسانی اطلاعات دبیران قرآن و بالا بردن سطح کیفی دانش آموزان در قرآن آموزی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی ادامه داد: حاصل مشورت و رایزنی ها در نشست های تخصصی قرآنی در این ناحیه منجر به برنامه ریزی طرح قاف شد که امید است با حضور استاد اطهری فرد و همکاران نتایج مطلوبی حاصل شود.
وی اضافه کرد: این طرح برای سایر مخاطبین از جمله دبیران قرآن دوره دوم متوسطه، آموزگاران، مدیران و معاونین پرورشی نیز در طول سال تحصیلی به 96-95 به اجرا در می آید.
این مسئول گفت : در مرحله اول دوره ضمن خدمت دبیران درس قرآن دوره اول متوسطه آموزش وپرورش ناحیه3 کرج 110 نفر ازدبیران تحت پوشش طرح قرآن فرایندی قرار گرفتند.
2819 / 6155خبرنگار: مهین مالمیر انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.