روح الله عباسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح سواد آموزی افراد بیسواد و کم سواد در سه مرحله سواد آموزی، انتقال و تحکیم اجرا می شود، افزود: از مجموع این افراد، 468 تن در دوره سوادآموزی، 130 تن در دوره تحکیم و 242 تن نیز در دوره انتقال تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
وی با اشاره به مدت زمان آموزش در سه دوره یاد شده، اظهارداشت: سواد آموزان در دوره تحکیم در قالب 100 ساعت در مدت پنج ماه، دوره انتقال 800 ساعت در هشت ماه و در دوره سوادآموزی نیز در قالب 400 ساعت و در مدت چهار ماه، دوره های آموزشی را طی می کنند.
وی با بیان این که هم اکنون 120 آموزش دهنده دارای مدرک فوق دیپلم به بالاتر به سوادآموزان سرپل ذهاب آموزش می دهند، ادامه داد: در صورت گذراندن دوره های آموزشی و قبولی در امتحانات و کسب نمره حد نصاب سوادآموز، به هر آموزش دهنده در دوره تحکیم یک میلیون و 200 هزار تومان ، در دوره انتقال هشت میلیون و 200 هزار ریال و در دوره سوادآموزی نیز یک میلیون و 390 هزار ریال پرداخت می شود.
مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب بیان کرد: باسوادی در تکامل و شکل گیری شخصیت افراد و جامعه موثر است و در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ریشه‌کن کردن بیسوادی ، باید این امر در اولولیت برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد.
عباسیان افزود: سوادآموزی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این بخش نیازمند همکاری مردم و مشارکت دستگاه های اجرایی است تا بتوان بر اساس برنامه های پیش بینی شده ، بیسوادی را به حداقل کاهش داد.
وی گفت: یکی از طرح های خاص سواد آموزی، واگذاری فعالیت ها به تشکل های غیر دولتی است که در این زمینه با دستگاه های مشارکت پذیر ، سازمان بسیج سازندگی، اداره دانش آموزی و کانون فرهنگی و هنری مساجد تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.