به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشستی با مدیرعامل هلدینگ کشاورزی مجتمع اقتصادی کمیته امداد کشور در یاسوج اظهار داشت که میزان اشتغالزایی این تعداد طرح افزون بر 20 هزار نفر است.
وی تصریح کرد که بستر لازم و تمامی زیر ساخت ها برای انجام سرمایه گذاری مجتمع اقتصادی (هلدینگ کشاورزی کمیته امداد) در استان فراهم است.
خادمی یادآور شد که واگذاری این طرح ها در قالب انجام تفاهم نامه بین کمیته امداد کشور با استانداری کهگیلویه وبویراحمد در سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به این استان است.
وی گفت که لازمه اجرای این طرح ها در مرحله نخست منوط به تشکل شرکت وابسته به هلدینگ کشاورزی کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کمیته امداد کشور نیز گفت که آمادگی کامل این مجتمع اقتصادی برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد.
علی غنی زاده تصریح کرد که هدف و راهبرد اساسی این مجتمع اقتصادی کمک و حمایت از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با اولویت استان های محروم همچون کهگیلویه وبویراحمد است.
وی ابراز داشت: مطالعات و بررسی های لازم از هفته جاری نیز در زمینه طرح های ارایه شده استان در بخش کشاورزی آغاز و در صورت داشتن توجیه اقتصادی و شرایط لازم سرمایه گذاری همزمان با سالروز تشکیل کمیته امداد در اسفند سال جاری عملیات اجرایی این طرح ها آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که بسیاری از زیرساخت های لازم برای واگذاری این طرح ها در نقاط مختلف استان فراهم شده است.
جعفر گوهرگانی برخی از این طرح های قابل واگذاری را شامل طرح 32 هکتاری گلخانه دشت مازه کهگیلویه، طرح پرواربندی 9 هزار و 900 راسی گوساله در بهمئی، طرح اسکان 200 خانوار عشایر در منطقه آب گندی گچساران، ایجاد سردخانه و بسته بندی محصولات باغی در نقاط مختلف استان ، طرح های آبزی پروری، طرح توسعه باغات در منطقه آبلش شهرستان لنده و منطقه آجم شهرستان کهگیلویه ذکر کرد.
وی افزود: احداث کشتارگاه مرغ در شهرستان کهگیلویه با وجود افزون بر 60 واحد مرغداری نیز از جمله طرح های قابل واگذاری به مجتمع اقتصادی هلدینگ کشاورزی کمیته امداد کشور است.
به گزارش ایرنا، در سفر اخیر هیات دولت در 24مرداد سال جاری به کهگیلویه و بویراحمد و در قالب تفاهم نامه بین استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار شد که این نهاد حمایتی تا سقف افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف اقتصادی و خدمات از جمله بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه ساخت افزون بر یکهزار واحد مسکن شهری و پنج هزار و 450 واحد مسکن روستایی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و سایر افراد محروم به امضا رسید.
14 درصد جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد زیرپوشش کمیته امداد هستند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.