مسعود هنربخش روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از مجریان 2 طرح آموزشی در خراسان رضوی افزود: در راستای این سیاست مطلوب و قابل توجه دولت، 2 میلیارد ریال در اجرای 2 طرح بلوغ و نوجوانی و نیز آموزش های پیش از ازدواج در این استان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح های مزبور در قالب تفاهم نامه مشترک میان ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی این استان انجام شد، اظهار کرد: به دلیل تاثیر مطلوب اجرای این طرحها در مدارس استان خراسان رضوی، اجرای آنها در سایر استانهای کشور نیز آغاز شده است.
وی گفت: هم اکنون 180 مربی آموزش پیش از ازدواج و 140 مربی آموزش بلوغ را برای بیش از 18 هزار دانش آموز در خراسان رضوی بر عهده دارند.
هنربخش افزود: آموزش های پیش از ازدواج نقش موثر در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و افزایش
توانمندی افراد دارد و دانش آموزانی که زیر پوشش آموزشی این طرح ها قرار گرفته اند کمتر دچار آسیب و مشکل می شوند.
معاون امور اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح های آموزشی در کاهش تشکیل پرونده های آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
سرهنگ عبدالرضا مجیدی افزود: طبق بررسی های انجام شده بیش از 80 درصد از پرونده هایی که در کلانتری ها تشکیل می شود به دلیل ارائه خدمات مشاوره و پیشگیری به دادگستری و مراجع قضایی ارجاع نمی شود.
وی بدون ذکر آمار و اطلاعات بیشتر اظهار کرد: اجرای طرح های پیشگیری به ویژه در سنین کمتر موجب افزایش سطح دانش و توانمندی در برابر مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.