به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: .
وی در خصوص اهداف برگزاری هفته فرهنگی ملایر افزود: در مقطعی باید خودمان و جامعه را نسبت به سرمایه های خوب فرهنگی حساس کنیم و با تشویق نسل حاضر، این سرمایه ها را به آنها معرفی کنیم تا الگویی برای نسل های آتی باشند.
رضایی ارتقا و توسعه سرمایه های فرهنگی و تجلیل از زحمات و تلاش های بزرگان و مفاخر فرهنگی این شهرستان که بیشتر ناشناخته و کمتر دیده شده اند را از دیگر اهداف برگزاری هفته فرهنگی ملایر برشمرد و بیان کرد: هفته فرهنگی ملایر می تواند الگویی برای سایر شهرستان های استان باشد.
وی با اشاره به روز شمار هفته فرهنگی ملایر گفت: روز نخست این هفته با نام فرهنگ، اقتصاد، کار و تلاش با 20 برنامه و پنج برنامه شاخص، روز دوم با عنوان فرهنگ، ایثار و شهادت، فداکاری و دفاع مقدس با 51 برنامه و هفت برنامه شاخص، روز سوم با نام فرهنگ، طبیعت، محیط زیست و میراث فرهنگی با 26 برنامه و پنج برنامه شاخص نامگذاری شده است.
رضایی ادامه داد: روز چهارم نیز با عنوان فرهنگ، خانواده، سبک زندگی، الگوی مصرف و حقوق شهروندی با 24 برنامه و سه برنامه شاخص، روز پنجم فرهنگ، ورزش، سلامت، کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد با 59 برنامه و چهار برنامه شاخص، روز ششم فرهنگ، هنر، مفاخر و نام آوران فرهنگی و روز هفتم با عنوان فرهنگ، دین، اخلاق و امنیت و اجرای 54 برنامه و 2 برنامه شاخص برگزار می شود.
وی تجلیل از مفاخر و بزرگان عرصه فرهنگ ملایر را از شاخص ترین برنامه های هفته فرهنگی عنوان کرد و افزود: 23 دی ماه همزمان با ششمین روز از هفته فرهنگی از 41 تن از مفاخر، بزرگان و نام آوران فرهنگی این شهرستان تجلیل خواهد شد.
فرماندار ویژه ملایر گفت: تجلیل از مفاخر و بزرگان عرصه فرهنگی ملایر برنامه بسیار منسجمی است که مسئولان ارشد استان و شخصیت های سیاسی ملایر که در عرصه کشوری خدمت می کنند، در این آیین حضور دارند.
رضایی همچنین برگزاری راهپیمایی بزرگ و مردمی با شعار 'نه به اعتیاد' را از دیگر برنامه های شاخص هفته فرهنگی ملایر عنوان کرد و افزود: این تجمع بزرگ در راستای مبارزه همه جانبه با اعتیاد و مواد مخدر، ایجاد برانگیختگی و نفرت عمومی و در راستای اجرای طرح کرامت در این شهرستان انجام می شود.
وی فرهنگ را شالوده و پایه داشته های اجتماعی، اقتصاد و سیاسی دانست و اظهار کرد: از گذشته با توجه به غنای فرهنگی ایران از نظر تاریخی و فرهنگ ناب اسلامی، توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ بوده و هست و این توجه در دولت تدبیر و امید بسیار ملموس است.
وی با بیان اینکه باید پیوستگی و انسجام در فعالیت های فرهنگی وجود داشته باشد افزود: با توجه به ماموریت و رسالتی که بر عهده همه ما است، باید به این مقوله های ارزشی توجه بیشتری داشته باشیم.
رضایی خواستار همکاری، تعامل و مشارکت صد درصدی مدیران دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان های مردم نهاد، روابط عمومی های ارگان ها، اصحاب رسانه و مطبوعات و پوشش وسیع و گسترده برنامه ها در مرکز صدا و سیمای همدان در هفته فرهنگی ملایر شد.
وی گفت: ملایر شهر فرهنگی استان همدان است و علاوه بر ویژه بودن، در بخش های مختلفی در حوزه های علم، ادبیات، هنر، موسیقی، مسائل فرهنگی، دینی، انقلابی و دفاع مقدس و پست های مدیریتی دارای سرمایه ها و ظرفیت های بسیار بالایی است.
هفته فرهنگی ملایر از 18 تا 24 دی ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.