حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار مدیران و اعضای هسته گزینش استان ، افزود: گزینشگران در گزینش افراد باید کاملا کارشناسی شده رفتار کنند و بر اساس ملاک های اصلی نظام ،فرد کارآمد را به کار گیرند زیرا در خیر و شر این انتخاب سهیم خواهند بود.
وی ادامه داد: با توجه به آیات قرآن در قیامت هیچ فردی بار دیگری را بر دوش نخواهد کشید اما کسانی که در مورد دیگران تصمیم گیر هستند بازخورد گناه یا ثوابشان به آنان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبادی، عنوان کرد: اگر افرادی که گزینش می شوند کسی کار خیری و سنت حسنه ای انجام دهد و ادامه پیدا کند بی شک گزینشگران در این ثواب سهیم خواهند بود ولی اگر بدعتی ایجاد کند و دیگران را هم شریک در بدعت کند باز هم در گناهش شریک خواهند بود.
وی ادامه داد: اگر احیانا در نظام جمهوری اسلامی، مردم به اداره یا سازمانی مراجعه می کنند و اکرام نمی شوند و افرادی در آنجا کار می کنند که هیچ سنخیتی با نظام و انقلاب ندارند این مهم حاکی از تاریخچه ای خواهد بود که در آن گزینش اشتباه رخ داده است.
به گفته وی، در یک نظام، مکتبی که مدعی پایبندی به اهداف انبیا و ائمه اطهار (ع) است و خواستار برقراری عدالت است باید به دنبال کاری باشد که ترسیم آن در قانون اساسی ما منعکس شده است و اسوه آن در چارچوب رهبری نظام برای دولت و دشمن واضح است، پس باید کاری کنیم که برگرفته از مصادیق قانون، انقلاب و رهبری و برگرفته از رسالت انبیا باشد.
وی در ادامه ضمن تبریک سالروز تاسیس هسته گزینش و صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره)، از تمامی دست اندر کاران هسته گزینش خواست تا امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند و کسانی را که شایستگی دارند انتخاب کنند تا در حق کسی ظلم نشود.

** گزینشگران بی توجه به مشی سیاسی افراد، گزینش می کنند
سرپرست هسته گزینش استانداری خراسان هم با اشاره به این نکته که گزینشگران استان بدون هیچگونه خط و مشی سیاسی، گزینش می کنند، گفت: به طور کلی این روند در همه هسته های گزینش کشور بعد از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) دنبال می شود.
محمود عربی، افزود: در حال حاضر 36 نماینده هیات گزینش کشور در خراسان جنوبی فعالیت می کنند و با توجه به فراوانی دستگاه های اجرایی امیدواریم که بتوانیم با هماهنگی های لازم این تعداد را افزایش دهیم.
وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر هسته گزینش هفت دستگاه در استان فعال هستند که شامل استانداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد ، دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و هسته گزینش قوه قضائیه، که در ارتباط با رسالتی که بر عهده دارند حرکت می کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.