به گزارش ایرنا، مراسم باشکوه شب میلاد این محدث عظیم الشان دوشنبه شب با اجرای برنامه جمع خوانی خدام حرم، تلاوت قرآن، زیارتنامه و مدیحه سرایی همراه بود.
نورافشانی از پنج نقطه شامل حرم های مطهّر حضرت عبدالعظیم (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده ابوالحسن(ع)، امامزاده بی بی زبیده(ع) و محدّث والامقام ابن بابویه شیخ صدوق از دیگر برنامه های (ره) امشب بود.
همچنین در پایان این مراسم باشکوه از 12 هزار زائر و مجاور ایشان بر سر سفره حضرت عبدالعظیم(ع) پذیرایی شد.
آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20 و جمعی از شهرداران، بخشداران و مدیران ادارات شهرستان ری از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.
یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) در طول دوران حیات خود همواره دغدغه دینداری داشت افزود: همه باید تلاش کنیم مانند ایشان حفظ و تقویت دین را اولویت اصلی خود بدانیم.
حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان اینکه هر مسلمانی وظایفی در قبال دین خود دارد افزود: فهم دین با مطالعه و تلاش علمی و حفظ اصول دین با حفظ وحدت اسلامی از جمله این وظایف است.
وی گفت: مسلمانان باید حامی دین خود باشند و این حمایت می تواند با قلم، مال، جان و اعتبار و آبروی دنیوی باشد.
رفیعی با بیان اینکه همه باید آسیب هایی را که متوجه دین انسان می شود بشناسند افزود: باید برای فراگیر شدن دین مبین اسلام تلاش کنیم.
وی همچنین برگزاری مراسم تکریم امامزادگان واجب التعظیم و علمای دین را فرصتی برای معرفی آنان و معارف دینی ذکر کرد.
حضرت عبدالعظیم(ع) فرزند عبدالله بن علی و از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه به دنیا آمد.
حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.