به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این آئین اعلام کرد: استان بوشهر همواره در زمینه مسائل فرهنگی به خصوص قرآنی پیشرو و پیشگام بوده است و کسب رتبه های مهم فرهنگی در سطح ملی از جمله برتری شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی استان در کشور در طی دو سال متوالی خود نشان از اهمیت والا و جایگاه بالای فعالیت قرآنی در این استان دارد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: همفکری و همگامی همه مسئولان در امر برگزاری هفته قرآن و عترت استان بوشهر نشان از تفکر دینی مسئولان استان است.
وی یادآورشد:باید قدر این هماهنگی ها و همکاری ها را دانست و در راستای غنا بخشیدن به مفاهیم دینی و مذهبی استان بوشهر از آن بهره جست .
مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزگفت: برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی مانند هفته قرآن و عترت در استانها راهی برای معرفی جامعه قرآنی و نیز شناخت الگوهای قرآنی برای مردم است.
محمد مهدی احمدی افزود:با بهره گیری از این فرصتها می توان فضای جامعه را به سوی سبک زندگی اسلامی سوق داد .
وی یادآورشد:باتوجه به سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت اظهارامیدواری کرد چنین برنامه هایی با وسعت بیشتر در سطح کشور اجرایی شود.
این مقام مسئول گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ حمایتی در زمینه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی دریغ نخواهد کرد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و رئیس ستاد برگزاری هفته قرآن و عترت استان بوشهر نیز گفت: آئین نکوداشت هفته قرآن و عترت استان بوشهر ١١ الی ١٦ اسفندماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.
حمیده ماحوزی افزود:برگزاری مسابقه های قرآن، تواشیح، ابتهال، حفظ و مفاهیم و محافل قرآنی، جشنواره هنرهای تجسمی، شعر، داستان و پایان نامه و مقاله ، فیلم کوتاه ، عکس، فیلمنامه نویسی، صنایع دستی ، بخش ویژه کودک و نوجوان، آواها ، نغمه ها و سرودهای آئینی ، مراسم شهدای قرآنی ، رونمایی از نمادهای قرآن و عترت، غبار روبی از قبر میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار از جمله برنامه های این هفته است.
وی یادآورشد:همچنین برگزاری نمایشگاه آثار و کتاب و نرم افزار قرآنی نیز همزمان با بزرگداشت هفته قرآن و عترت در بوشهر برگزار خواهد شد .
ماحوزی ادامه داد: فراخوان جشنواره از ١٠ دی ماه لغایت ٢٥ بهمن ماه خواهد بود و اختتامیه این جشنواره ها نیز در ١٦ اسفندماه سال جاری همزمان با روز قرآنی بوشهر برگزار خواهد شد .
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.