به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدجواد احمدی در سفر به شهرستان تیران و کرون و بازدید از مدارس این شهرستان افزود: این طرح در راستای ایجاد فضای معنوی در مدارس و آموزش روان خوانی در مدارس اجرا می شود.
وی همچنین برگزاری مسابقات معارف اسلامی، مسابقات کتابخوانی، مسابقات ورزشی، اردوها و بازدیدهای علمی و مواردی از این قبیل را از مولفه های مهم برنامه های آموزش و پرورش در کنار فعالیت های درسی اعلام کرد و گفت: 10 هزار دانش آموز در مسابقات معارف اسلامی در استان اصفهان شرکت کرده اند که این افراد استعدادهای خوبی در این زمینه دارند.
وی افزود: توجه ویژه ای به اقامه نماز در مدارس و تاکید بر ترویج این فریضه الهی به صورت جماعت شده که علاوه بر ایجاد فضای معنوی در مدارس در رشد فکری و روحی دانش آموزان نیز موثر بوده است.
وی بیان کرد: انجام فعالیت های فرهنگی، دینی و هنری در مدارس با نگاه همه جانبه باید انجام شود که در این خصوص فعال سازی کانون های فرهنگی، توسعه فعالیت های قرآنی، توجه به تقویت باورهای دینی و نگاه همه جانبه به نیازهای دانش آموزان دنبال می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: جشنواره های هنری آموزش و پرورش فرصتی برای رشد استعدادهای هنری در بخش های مختلف از جمله سرود، تئاتر، هنرهای تجمسی شده است که این استعداد در مدرسه باید استفاده شود تا موجب شور و نشاط دانش آموزان بشود.
تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و دارای بیش از یکصد مدرسه و بیش از 10 هزار نفر دانش آموز است.
مهد/ 7153 / 2093 انتشار : عمادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.